Senaste nytt

Hotell i New York under sommaren

Är det någon på forumet som har sett om det finns några bra hotell-deals i NYC i juli/augusti?

Går det att filtrera/sortera när man använder sökfunktionen här i forumet?
Tycker många ggr att trådarna hamnar huller om buller när man söker.
 

Senator

Moderator
Är det någon på forumet som har sett om det finns några bra hotell-deals i NYC i juli/augusti?

Går det att filtrera/sortera när man använder sökfunktionen här i forumet?
Tycker många ggr att trådarna hamnar huller om buller när man söker.

Frågan är ”bra deal” och vad det betyder för dig? Sen har du någon preferens gällande t.ex Hilton eller Marriott? Har du någon önskan om områden? Lite mer detaljer är bra samt vad är viktigt för dig: location, frukost, poäng, pris etc. Annars blir det lätt ”hur långt är ett snöre”.
 

Sennah27

Medlem
Är det någon på forumet som har sett om det finns några bra hotell-deals i NYC i juli/augusti?

Går det att filtrera/sortera när man använder sökfunktionen här i forumet?
Tycker många ggr att trådarna hamnar huller om buller när man söker.
LIte beroende på vad du söker, när du tänker åka, och hur många ni är - men tycker generellt att det ser ut att finnas schyssta hotell till rimliga priser (USD 170 och uppåt) både hos Hilton och Marriott, som jag brukar söka på (direkt på deras webbplatser). Några exempel i olika områden är Courtyard Upper East Side (200 meter från buss M31 (frugan ville helst inte åka tunnelbana), eller två Hiltonhotell jag bott på - Millenium Hilton precis vid "ground zero" och trevliga Hilton Garden Inn Tribeca med bra tillgång till tre tunnelbanestationer.

Har dock aldrig testat att söka här på forumet, brukar söka direkt på hotellens webbplatser.
 
Vi är två personer och har flygbiljetter 28/7-5/8.

Inga preferenser på specifik kedja.

Var på Manhattan hotellet ligger är inte av speciellt stor betydelse (det är så lätt att transportera sig med tunnelbanan ändå)

Det vi är främst ute efter är helt enkelt "bra deals"
Där de kör exempelvis halva priset, köp presentkort och få dubbla värdet etc.
Alltså hotell som snabbt vill komma på fötterna igen.
 

Senator

Moderator
Har du hittat något själv alls? Jag tror såhär... Just nu är NYC stängt, det gäller också hotell. T.ex. är Four Seasons stängt men öppen för pendlande läkare och sjuksyrror som jobbar på Manhattan. Det finns inget datum för NÄR Bill de Blasio (borgmästaren) och Andrew Cuomo (Guvernören) planerar att öppna NYC igen. Så min killgissning är att just nu det som finns är att alla priser, också pre-paid är avbokningsbara. Men eftersom situationen fortfarande är så dynamisk så gissar jag det inte kommer andra erbjudanden innan man vet NÄR staden öppnar upp igen.

Jag kollade snabbt på dina datum där jag normalt bor i NYC, och priserna just nu är vad jag skulle förvänta mig i slutet av juli/augusti. Jag tror din fråga kommer kunna besvaras när det finns en tidtabell för när och hur öppnande av NYC kommer se ut.
 

palmen

Moderator
Vi är två personer och har flygbiljetter 28/7-5/8.

Inga preferenser på specifik kedja.

Var på Manhattan hotellet ligger är inte av speciellt stor betydelse (det är så lätt att transportera sig med tunnelbanan ändå)

Det vi är främst ute efter är helt enkelt "bra deals"
Där de kör exempelvis halva priset, köp presentkort och få dubbla värdet etc.
Alltså hotell som snabbt vill komma på fötterna igen.
Nu ska jag inte vara allt för pessimistisk här, men det finns en rätt stor chans att er resa inte kommer kunna bli av pga rådande omständigheter, så att köpa presentkort med dubbla värdet eller förskottsbetala saker nu skulle jag undvika i alla fall.
 

JGG

Medlem
Jag tror inte NY lär vara öppet och säker till i sommar. Se till att, om det går att boka, rummet är helt ombokningsbar.
 
Tack för eran input.

Jag har letat själv och tycker inte att jag hittar några speciellt bra deals för tillfället.

Vi är medvetna om både rådande omständigheter och eventuella risker med att boka, tack för omtanken!

Ser ngn en deal som ger bra Bang for the Buck, säg gärna till!
 
Toppen