Hotell i Minneapolis eller St Paul?

Diskussion i 'Hotell' startad av Anton, 21 Januari 2019.

1. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker till Minnesota på konferens fyra nätter i Maj och funderar lite på var jag skall bo. Kommer att hålla till på ett universitet nästa mitt emellan Minneapolis och St Paul. Vilken av städerna i "Twin cities" är trevligast? Vad gör man en ledig dag i området?

Kom även gärna med hotelltips. Har Hilton H Gold och liknande i Radisson Rewards via Amex platinum.

2. HammertimeLH44

HammertimeLH44 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott i Minneapolis i 4 år och det är HELT klart Minneapolis du ska bo i :)
    Restaurangtips - Fogo de Chao - Brazilian Steakhouse.
    Kan dock inte tips om hotell då jag inte bott på något.

Jönsson och Gus gillar detta.
  3. HammertimeLH44

HammertimeLH44 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För övrigt är "Uptown" är en trevlig del av stan

4. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minneapolis är en trevlig stad på våren och sommaren tycker jag. Har vänner där och har hunnit bli ett gäng besök. Tyvärr har jag dålig koll på hotellen eftersom jag alltid bor hos mina vänner. Men ett tips på aktivitet är att hyra cykel från Nice Ride (sånna stationer där du hyr i maskin och lämnar på nästa ställe helt själv). Du kan sen cykla längs med Mississippi eller sjöarna sydväst om centrum.

Vad gillar du för mat?

5. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer.

6. HammertimeLH44

HammertimeLH44 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sen har du även Mall of America som ligger i Minneapolis - USA's största shoppingcenter med ett helt nöjesfält med berg-och dalbanor i mitten av allt. Detta ställe är GIGANTISKT :)

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Manny's Steakhouse rekommenderas starkt. Troligen en av de bästa köttbitarna jag ätit då - och vete tusan om jag ätit något bättre kött på lokal efter det. Det var cirka 8 år sedan (så det kan ju ha ändrats) men maten var helt fantastisk.

MANNY'S STEAKHOUSE : Life is good at the top of the food chain

8. Onelifetolive

Onelifetolive Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har ju Radisson Blu i anslutning till M.o.A. Det ligger anska nära MSP också har jag för mig.

9. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla bra tips! Blir nog ett hotell i centrala Minneapolis. Ska absolut kolla upp restaurangerna också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!