Senaste nytt

Hotell i London i November

masaba

Medlem
Hej,

Flyger till London för en konsert i Royal Albert Hall och lite allmänt häng i November och skulle behöva lite tips på hotell. London är ju en knepig stad där man betalar mycket för låg standard och små rum typiskt. När jag letat runt har jag främst hittat lite äldre trådar, och då hotell är lite av en färskvara tänkte jag att jag startar en ny. Peka mig gärna annars i rätt riktning.

Mina önskemål:
* Hyfsat fräscht och gärna nyrenoverat. Inte ett fan av trötta/klassiska rum.

* Undviker gärna de allra minsta rummen, skrubbarna. Betalar hellre några kronor extra så det inte är allt för klaustrofobiskt.

* Hyfsade kommunikationer. Gärna så jag kan ta mig dit med Heathrow Express + tunnelbana utan allt för många byten.

* Gärna i krokarna kring Royal Albert Hall, men inget måste.

* Jag är relativt prisokänslig, men söker inte direkt lyxhotell utan snarare vanliga hotell med fräscha rum och bra standard. Om man inte kan komma över topphotell till rätt pris dvs.

* Är Radisson Rewards Gold, men förstår att det inte ger så mycket fördelar i London. Behöver alltså inte hålla mig till den kedjan om det inte är sannolikt att det ger ex uppgradering (vilket jag förstår är ovanligt i London).

Knepig önskelista ovan förstår jag, och säkert att få ihop allt. Men fräscht och hyfsat läge är väl prio ett. Kommer vara där torsdag till lördag, så två nätter. Reser ensam, så rum för hela familjen behövs inte.

Så, fire away med förslag. :)
 

Isak21

Medlem
När du skriver ”bra pris” och eg ”hyfsad standard” med så kan det tolkas väldigt olika beroende på vad var och en har för utgångspunkt ekonomiskt och även sanitärt (lol).

Ett tips är att tydliggöra vad du har för tänkt budget per natt :)
 

NotRyan

Medlem
Radisson Blu Edwardian Vanderbilt på Cromwell road, alldeles vid Gloucester road tunnelbanestation. Direkttåg till Heathrow, gångavstånd till Royal Albert Hall. Brukar hålla bra priser, men det är ju åt den klassiska stilen, dock tycker jag väl inte rummen är trötta.

Jag har brukat få uppgraderingar där som RRG.
 
Last edited:

DavveP

Medlem
Hej! Jag Är HHG och uppgraderad på Hilton Kensington, bra hotell och relativt nära Albert Hall. Kan tyvärr inte instämma med förgående. Kommer troligtvis aldrig mer bo på Hilton Paddington, dålig service, ingen uppgradering, och slitet. Bra läge iof men thats it.
 

RobHK

Medlem
Jag har alltid tyckt London är en riktig skitstad för hotel, bott många hotell för 300 GBP per natt och det är ändå varit på sin höjd mediokert. Den enda gången det var bra, men fortfarande små rum, var på Langham hotell, men då kostade det långt över 300 GBP per natt. I år testade vi en serviced apartment och blev superimponerande. Det var inte billigt, men kändes ändå som värde för pengarna, ett rum kostar 300-400 GBP per natt. För 400GBP fick vi en stor lägenhet, superfräscht, med balkong mitt emot the shard. Cheval Three Quays heter det i alla fall.
 
Toppen