Senaste nytt

Hotell i Las Vegas 2-5 juli - tips?

Maja

Medlem
Försöker planera sommarens resa i USA och vi blir troligen borta en månad med en massa stopp längs med vägen. Som det ser ut nu så blir det en hel del Best Western (finns inga Hilton i närheten av t.ex. Yellowstone National Park t.ex.).

Funderar på om vi ska tillbringa 4th of July i Vegas. Erfarenhet någon? Helt knökat och kaos? Eller häftiga fyrverkerier och en rolig helg?

Behöver tips på bra boende för 2 vuxna och dottern (7 år), önskar pool. Har HH Diamond och BW Diamond. Vet att när vi var där sist (innan dottern var född) så bodde vi utanför The Strip.

Tips på boende i LA (kommer besöka Universal Studios, Hollywood, Santa Monica) och SF mottages också tacksamt. SF troligen 15-16/6 + 11-13/7 och LA 5-8/7. Behöver tillgång till p-plats på alla ställen!

Tack på förhand! :)
 
Last edited:

Anonymous

Medlem
Las Vegas: Cesar Palace, The Laurel Collection bodde vi på. Det var väldigt stora rum med både soffa och jacuzzi. Dessa rum hade en egen incheckningsreception på hotellet. Fina pooler! I SF kan Fairmont rekommenderas varmt.
 
Tänk på att det är WSOP dessa datum, inte Main Event men mycket andra turneringar och kval så hade jag inte varit intresserad av poker hade jag valt andra datum men det går ju såklart att vistas i Vegas ändå. Risk för att det kan bli riktigt varmt denna årstid ute i öken så att ni vet. :)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det tror jag kvittar - det är alltid något på gång i Vegas. Och WSOP är pluttigt jämfört med tex CES och en del andra stora events.

OT: En anledning att stora företag (som tex Google) ofta har events i Vegas är just att det är så enormt. Trots att ett företag bokar upp flera tusen hotellrum ett par dagar så är det inget som allmänheten känner till något om och de försvinner i mängden och kan vara rätt anonyma..
 

Agö

Medlem
Det tror jag kvittar - det är alltid något på gång i Vegas. Och WSOP är pluttigt jämfört med tex CES och en del andra stora events.

OT: En anledning att stora företag (som tex Google) ofta har events i Vegas är just att det är så enormt. Trots att ett företag bokar upp flera tusen hotellrum ett par dagar så är det inget som allmänheten känner till något om och de försvinner i mängden och kan vara rätt anonyma..
Exakt. I den här artikeln snackas det om 169 100 hotellrum (och den är från 2013).

Top Ten U.S. Cities by Hotel Rooms - Loyalty Traveler
 

Maja

Medlem
WSOP struntar vi fullständigt i. Kommer inte komma in på något casion iom att dottern bara är 7 år. Vet om att det kan bli rejält varmt, har varit där i juni/juli tidigare, men när vi kan åka är starkt begränsat pga mitt jobb (lärare) så det är bara att gilla läget.

Fler hotelltips?

@Anonymous Tyvärr så hamnar nog Caesars Palace lite utanför vår tänkta budget denna gång.

OT: Kan dock säga att det märktes när Google hade ett av sina event i SF när jag var där... ;)
 

Cliff

Medlem
Jag kan varmt rekommendera Hilton Elara, grand vacations. Brukar välja 1 bedroom suite with king bed och sofabed, vi är två vuxna och två barn 2 och 10 år. Rummen är stora och har jacuzzi och tvättmaskin samt ett fullutrustat kök. Så som Dimond brukar vi alltid bli uppgraderade och utsikten mot the strip är riktigt fin om man kommer på de översta våningarna.

Priserna är helt ok, har bokat 7-12/7 för 169 dollar natten. Hotellets pool är helt ok även om det inte är något äventyrsbad…. Hotellet sitter även ihop med en stor shoppinggalleria så om det blir för varmt slipper man gå ut för att hitta något att göra.
 
Hilton Elara som nämnts, slipper ni dyra resort fees dessutom och ligger bra till. Dock undrar jag varför man åker till Vegas i flera dagar med ett barn på 7 år men finns väl alltid nåt man kan göra antar jag som även barn tycker är roligt.

Fast rent krasst känns ju Vegas rätt trist om man inte är ute efter att spela, enligt mig då men det verkar ju som ni ska besöka en hel del annat så det blir nog bra.

Trevlig semester. :)
 
Toppen