Senaste nytt

Hotell i Göteborg vid centralstation?

palmen

Moderator
Behöver en övernattning i närheten av centralstation om några veckor. Har en gratisnatt via Hotels.com som jag tänkte nyttja och hittar lite olika alternativ. Någon som har input vilket hotell som är att föredra?

Det jag behöver är ett bra rum att sova i och möjlighet att äta frukost. Tror inte det blir tid för att nyttja något bad eller annat.

De hotell jag tittar på som ryms inom budget för min voucher är
Hotell Eggers
Clarion Hotel Post
First Hotel G

Alla dessa hotell ger mig ett dubbelrum inklusive frukost.
Finns ju lite andra hotell nära, tex Radisson Blu Scandinavia Hotel.

Tankar och idéer?
 

mha321

Medlem
Jag har bara bott på Post ett par gånger för ett par år sedan och var då tillräckligt missnöjd med rummen för att hålla mig undan (däremot har de trevlig bar..)

Radisson Scandinavia är ju mindre än 50 meter längre bort från centralen. Jag skulle helt klart räkna det som vid centralsationen. Om budgeten rymmer det skulle jag välja det över Post utan att tveka (även om de just nu renoverar lobbyn så det ser lite djävligt ut där, så är alla rummen färdigrenoverade under de senaste åren).

De övriga nämnda har jag inte bott på så de kan jag inte uttala mig om.
 

intuition

Medlem
Har bara boende-erfarenhet av Clarion post och var inte så imponerad. Jag tyckte receptionen inte var något vidare, plus att det (när jag varit där) ofta varit event, konsert eller liknande och ganska stökigt utanför, i receptionen och i baren.

Eggers har jag inte bott på men käkade ofta lunch där när jag jobbade i Göteborg och tyckte alltid det verkade vara ett kanon-hotell. Så personligen hade jag tagit Eggers!
 
Toppen