Senaste nytt

Hotell i Amsterdam - Radisson Blu?

Bryant

Medlem
Åker till Amsterdam för första gången. Resan blir av i januari och vi har en liten knodd med oss.

Jag har bokat in oss på Radisson BLU. Vad har ni att säga om detta hotell?

Tar gärna emot övriga tips och trix.
 

rvarttinen

Medlem
Vi brukar bo på Pulitzer (The Luxury Collection, SPG), lyxigt, bra läge, kul - består i ett antal, 25 tror jag, sammanbyggda kanalhus. Om du planerar att bo där och har barnvagn med er så är det nog bra att indikera det för hotellet. En del rum kan vara svåra att nå med extra 'bagage' ... ibland har vi fått gå över taken (!), eller klättrat uppför riktigt branta,holländska, trappor. Bra restaurang, baren är värd ett besök (egen ingång om du av någon anledning inte bor på hotellet) och en överdådig frukost i en trevlig miljö.

Starwood Hotels & Resorts
 

nollbit

Medlem
Kommer sent in i tråden (är ju ganska ny här generellt), men lite tips från mina resor till Amsterdam:
 
Last edited:

jsm

Medlem
Bumpar denna.

Åker till Amsterdam för första gången. Resan blir av i januari och vi har en liten knodd med oss.

Jag har bokat in oss på Radisson BLU. Vad har ni att säga om detta hotell?

Tar gärna emot övriga tips och trix.

Antar att du menar det på Rusland? Det var mitt favorithotel i Amsterdam till de tog bort vårt avtalspris på jobbet...

Modernt hotell som ligger mycket centralt men utan att ligga på det alltför överbefolkade turiststråken i centrala Amsterdam. Området norr om hotellet mot Niewmarkt är det charmigaste kvarteren centralt i Amsterdam enligt min mening. Mycket holländare där. Skulle definitivt bo där med knådd. Ganska dyrt oftast (200€+ utan frukost)

När det gäller restauranger är ju holländare inte speciellt bra på att laga mat (även om det själva inte förstår det), så generellt är nivån lägre än i Sverige. Men min absoluta Indiska favoritrestaurang "worldwide" är ett hål i väggen på Nieuwezijds Voorburgwal 53h: Royal Tandoori. Ser inte ut mycket för världen, men de lagar grym mat (speciellt Chicken Madras) och den indiska damen är ett riktigt original...
 

Bryant

Medlem
Antar att du menar det på Rusland? Det var mitt favorithotel i Amsterdam till de tog bort vårt avtalspris på jobbet...

Modernt hotell som ligger mycket centralt men utan att ligga på det alltför överbefolkade turiststråken i centrala Amsterdam. Området norr om hotellet mot Niewmarkt är det charmigaste kvarteren centralt i Amsterdam enligt min mening. Mycket holländare där. Skulle definitivt bo där med knådd. Ganska dyrt oftast (200€+ utan frukost)

När det gäller restauranger är ju holländare inte speciellt bra på att laga mat (även om det själva inte förstår det), så generellt är nivån lägre än i Sverige. Men min absoluta Indiska favoritrestaurang "worldwide" är ett hål i väggen på Nieuwezijds Voorburgwal 53h: Royal Tandoori. Ser inte ut mycket för världen, men de lagar grym mat (speciellt Chicken Madras) och den indiska damen är ett riktigt original...

Yes, det är hotellet på Rusland. Stort tack för informationen!

Har bokat en 2-4-1så det blir 188€ för en weekend.
 
Toppen