Senaste nytt

Hotell centrala Stockholm - 700 hotell nätter per år

bompa

Medlem
Måste få.ordning på firmans icke existerande hotellavtal
Har 700 hotell nätter per år
Vilket hotell skall man förhandla.med - vad rekommenderas
 

LPC123

Medlem
Jag har tecknat ett avtal med Elite för företaget och vi är mycket nöjda. Vi ligger på ca150 nätter.
 

pswe

Medlem
Måste få.ordning på firmans icke existerande hotellavtal
Har 700 hotell nätter per år
Vilket hotell skall man förhandla.med - vad rekommenderas
Beror nog lite på du vill få ut av det. Om du har möjlighet att vara den som ”arrangerar” resorna i någon form hade jag undersökt Radisson, Marriott och Hilton som alternativ för att kunna dra nytta av deras belöningar på anläggningar utanför Sverige.
 

Berglund

Medlem
Helt rätt att man kan ”få ut något själv av det” om man är researrangör, konferensbokare och liknande. Då främst hos just Hilton, Radisson och Marriott.

Om man istället försöker tänka på ”företagets bästa” så beror det ju lite på i vilket område i Stockholm som personalen ska verka. Tittar man strikt i kvarteren allra närmast Stockholms centralstation ser du att en majoritet av hotellen där drivs av Scandic och Nordic Choice. Det kan ha ett värde, tänker jag, att personal som reser in till Stockholm snabbt kan komma till hotellet utan anslutande transport från centralen. Någonstans ska ju pengarna komma ifrån och om personalen börjar ta taxi för att komma till ett hotell där man kan spara någon hundralapp så är vinsten snabbt uppäten. Kommer man in till Stockholm med tåg eller Arlanda Express från flyget är det Centralen man kommer in till. Därifrån kan man sedan ganska smidigt använda tunnelbana och pendeltåg för lokalt resande till respektive kund, om det passar er verksamhet. Kommer man istället i bilar med verktyg och utrustning är parkering en viktig fråga och då passar de centrala delarna väldigt dåligt, inte minst för att parkering är dyrt.
 
Toppen