Holliday in i Gdansk

Diskussion i 'InterContinental Hotels & Rewards' startad av SAS_CPH_Lounge, 2 Juli 2019.

1. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg att de skall öppna där.
    Perfa

2. Tonton

Tonton Medlem

OK.

Har du någon mer info? Någon länk, citat, information om var i Gdansk etc?

Känns som det finns potential för mer utfyllnad i huvudinlägget ;)

SilverJonten, Brandforce, Elias och 2 andra gillar detta.
  3. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tog en för laget och lade 3 sekunder på google.se som ts inte orkade :)

https://www.ihg.com/holidayinn/hotels/us/en/gdansk/gdncc/hoteldetail

OPENING SOON! Book the Holiday Inn Gdansk - City Centre now for stays from July 5, 2019 onwards.

Holiday Inn® Gdansk - City Centre is located on the Granary Island, a unique urban concept assembled by the mouth of Motlawa river on the famous Wyspa Spichrzow. Wake up to the magnificent view of Historical Gdansk and explore what the top Baltic destinations in Europe has to offer.

You will be charmed by the view from your room - wake up to the sight of the beautiful Motlawa river, yachts marina, the famous medieval port crane, rotary pedestrian bridge, ferries wheel, restaurants and pubs at your fingertips. Over the centuries, Gdansk has been a city of kings, merchants, tourism and the cradle of the Polish Solidarity movement, which led to the fall of Communism. Today Gdansk combines attractions for tourists, sports enthusiasts and business guests.

Enjoy a morning stroll around the Old Town, stop by the famous Neptune Fountain and Golden Gate to admire the historical architecture. For our guests willing to further their experience of Gdansk, the internationally known European Solidarity Centre, World War II Museum, Polish Baltic Philharmonic and Shakespeare Theatre, are just a stroll away from your hotel. If you enjoy water sports or relaxing by the beach – the widest Stogi beach is just 20 minutes away and accessible by fast train, tram or taxi. Holiday Inn Gdansk City Centre is conveniently located for guests traveling by airplane

4. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visste att ngn skulle ta en för laget :)
    Tack broder ;)

Har bokat en stay. I will be back.
    Har haft Sheraton i Sopot (ett av mina favorithotell) de senaste 20 resorna men nu är jag nyfiken på ett IHG i Gdansk.

MrDollar gillar detta.
  6. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag måste säga att det blev 11/10.
    Hade förväntat mig en ordinär Holliday men jag blev väldigt överaskad av smakfullheten i design. "Allt" genomsyrades av hav och kaj dvs sjötema. Rummet hade en hel del roliga finesset som t.ex rockhängaren. T.om en liten soffa fanns i det enkla rummet vilkey inte är ovsnligt men här fanns det även matchande tanke på kuddarna och ljuskällan. Perfekt att chilla i med en öl och film på paddan.
    Tom väghängare har sjötema.
    Jag brukar vara emot när man har schampo och tvål i pump då de brukar lukta gammal torgalkis men här var det en fräsch citrus/kaffurlime doft som förde tankarna till asien.
    Sängen var fast vilket jag gillar.
    Personal super och läget = perfekt. 5-10 min till ett väldigt tätt mat/öl och sitta ute.
    Rdaisson ligger nästan vägg i vägg.
    Jag kommer att bo här hädanefter.
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Elias, fly4fun, PRJml2ENIpiC1e3L och 5 andra gillar detta.
  7. Kalle Flygare

Kalle Flygare Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    tack för tips och recension! bokade 4 nätter på deras opening offer för en minisemester i Gdansk med omnejd. Återkommer med intryck senare i sommar :)

8. Kalle Flygare

Kalle Flygare Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    åter från besöket i Gdansk, vi hade en trevlig vistelse på Holiday Inn.
    Som innehavare av IHG Platinum fick vi uppgradering till hörnrum med utsikt på vån 5, hade bokat billigaste rumskategorin.

Dåligt:
    - parkeringen (ej klar förrän om ett par månader, fick ingen info om detta innan utan först vid check-in. Det går f.n. att parkera gratis på gatan i området men kändes lite olustigt då det är ett byggområde och var inofficiellt, gick iaf bra till slut)
    - majoriteten av handdukarna var fabriksnya, ej tvättade innan första användning
    - frontdesk-staff var gröna, så det blev lite rörigt ibland och bemötandet var lite stelt
    - dåligt utformat och utrustat gym
    - housekeeping lite ojämn

Bra:
    + Läget är verkligen utmärkt
    + nytt och fräscht (tror ingen hade bott i vårt rum innan)
    + bra frukost (finns egg station som dock inte var bemannad under hela frukosttiden så missade den första morgonen. Finns även våffeljärn för egen gräddning)
    + snabba hissar
    + bra service i restaurang och barer
    + kul design av lobby etc

frukost, nice touch med honungstavla
    IMG-7709.JPG
    nyttigt och onyttigt
    IMG-7719.JPG
    dåligt gym
    IMG-7708.JPG
    resten av gymmet, eller fitness studio som frontdesk påpekade att det hette
    IMG-7707.JPG
    utsikt från skybar
    IMG-7714.JPG
    finfika i skybar
    IMG-7733.JPG

Jompa, SAS_CPH_Lounge, Kris och 4 andra gillar detta.
  9. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om personalen men det är nytt så jag reflekerade inte över det.
    Jag tror att när hela området är färdigbyggt så kommer det att lyfta sig ännu mer :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!