Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Hafermann

Medlem
Skippa Bunq helt då de börjat vilja ha betalt för att ha ett bankkonto hos dem. Ring istället Amex och tala om för dem att du vill betala med internationell banköverföring framöver. Gjorde så själv och det var inga problem öht.
Ni som valt denna lösning, har ni avslutat Bunq helt, eller nedgraderat? Som det ser ut nu är alternativet att nedgradera till Travelers Card, vilket vad jag förstår innebär en (visserligen engångs)kostnad, men som ändå känns onödig. Finns kravet kvar på holländskt bankkonto efter att kortansökan är godkänd och kortet mottaget?
 

richard87

Medlem
Ni som valt denna lösning, har ni avslutat Bunq helt, eller nedgraderat? Som det ser ut nu är alternativet att nedgradera till Travelers Card, vilket vad jag förstår innebär en (visserligen engångs)kostnad, men som ändå känns onödig. Finns kravet kvar på holländskt bankkonto efter att kortansökan är godkänd och kortet mottaget?

Både att nedgradera och helt avsluta borde gå bra. Jag ser inget behov av att fortsätta ha Bunq eller ett nederländskt konto när man väl avslutat direct debit-betalning hos Amex.
 

Mr Planning

Medlem
Gör en internationell överföring på din internetbank. BIC/SWIFT och IBAN står på Amexfakturan. Referens är ditt kortnummer

Kortnumret som referens, med två extra siffror efter kortnumret, eller behövs inte det? (ex 75 som elite kortet)

Edit: skrev endast in kortnummer, hoppas det räcker så :rolleyes:
 
Last edited:
Har fått mitt kort och det tog bara ett par dagar att uppgraderas de hotellprogram som behövdes.

Någon som vet om det går att fixa även Scandic och Elite som ju ingår på det svenska Platinum på något sätt?
 
Toppen