Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Thornado

Medlem
Jag har en bunq-fråga som jag tänkta höra om någon har koll på. Min första holländska Amexfaktura har nu kommit, och jag har fått en notification i bunq-appen att jag har en Direct Debit som är "pending" som jag behöver godkänna. När jag försöker klicka på att godkänna den så kommer jag dock bara till sidan för att uppgradera till bunq Premium (hade ju det gratis från början, men efter att jag hade fått mitt Amex nedgraderade jag bunq). Vet du om det krävs bunq Premium för att kunna godkänna Direct Debits och är det i så fall bara första gången man få en Direct Debit från ett nytt företag som den måste godkännas, eller måste det göras varje månad?
 

richard87

Medlem
Jag har en bunq-fråga som jag tänkta höra om någon har koll på. Min första holländska Amexfaktura har nu kommit, och jag har fått en notification i bunq-appen att jag har en Direct Debit som är "pending" som jag behöver godkänna. När jag försöker klicka på att godkänna den så kommer jag dock bara till sidan för att uppgradera till bunq Premium (hade ju det gratis från början, men efter att jag hade fått mitt Amex nedgraderade jag bunq). Vet du om det krävs bunq Premium för att kunna godkänna Direct Debits och är det i så fall bara första gången man få en Direct Debit från ett nytt företag som den måste godkännas, eller måste det göras varje månad?

Skippa Bunq helt då de börjat vilja ha betalt för att ha ett bankkonto hos dem. Ring istället Amex och tala om för dem att du vill betala med internationell banköverföring framöver. Gjorde så själv och det var inga problem öht.
 

intuition

Medlem
Jag är nöjd, punkt. :)
Det är ett vanligt Amex betalkort, man får ju några miles per Euro som man betalar med kortet och vill man så får man - helt kostnadsfritt - lov att delbetala sina AirFrance och KLM biljetter genom att dela upp summan över de närmaste tre månaderna. Dessutom får man några XP poäng som går rakt in på mitt ”sparkonto” om jag något år skulle flyga lite mindre, då vill jag ju fortfarande kvalificera in för Platinum for life.

KLM Amex Gold card är ju gratis här nu under kampanjen, du får 20 000 FlyingBlue miles när du handlat för €500 under dina första 90 dagar och du får 30 XP för besväret samt ett par miles extra för varje flygbiljett du betalar med kortet direkt hos AF/KLM. Med tanke på att du helt säkert flyger ännu mer AF/KLM än vad jag själv gör så förvånar det mig lite att du inte redan har det här?!

Jag antar att den nämnda kampanjen är slut? Bara dubbelkollar att jag inte missat något - när jag tittar igenom sajten hittar jag

Plat: Halva priset 1 år (351€), månadsbetalning. Ingen sign-up bonus
Flying Blue Plat, halva priset 1 år (300€), årsbetalning. 60XP årligen, ingen sign-up bonus
Gold Flying Blue Gold: Halva priset 1 år (85€), årsbetalning. 30XP årligen. Bonus 7500 miles efter 500€ spend/3m​

Finns det andra bonusar om man blir värvad?

Undrar också vilka alternativ till Bunq som finns för ett NL-konto.
 

igelkotten

Medlem
Tack, då håller jag tummarna att det dyker upp nästa vecka :)

Ringde de i förrgår efter att ha väntat över 2 veckor. Fick veta att ärendet hamnat under transfer eftersom jag har både svenskt och brittiska Amex-produkter, och att personen som ansvarar för detta på Amex NL har varit out of office men är tillbaka på måndag.
 

Hafermann

Medlem
Ringde de i förrgår efter att ha väntat över 2 veckor. Fick veta att ärendet hamnat under transfer eftersom jag har både svenskt och brittiska Amex-produkter, och att personen som ansvarar för detta på Amex NL har varit out of office men är tillbaka på måndag.
Då känns det rimligt att det är därför det dröjt. Tack för info.
 

Mr Planning

Medlem
Beställde mitt kort för lite mer än 1 månad sen, och fick den idag, så håll ut ni som väntar.

Snart så kommer den läckra boxen :)

Ni som har haft kortet ett tag, beställde ni själva Priority Pass, eller dök den bara upp i brevlådan?
 

Bryant

Medlem
Skippa Bunq helt då de börjat vilja ha betalt för att ha ett bankkonto hos dem. Ring istället Amex och tala om för dem att du vill betala med internationell banköverföring framöver. Gjorde så själv och det var inga problem öht.

Är det smidigt? Hur löser jag en internationell banköverflring?
 
Toppen