Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Berglund, 21 November 2018.

1. igelkotten

igelkotten Medlem

Min voucher gick ut igår tyvärr - satt med ångest vid datorn men kunde för allt i världen inte komma på vad jag skulle boka för 500 euro. ”Tyvärr” har British Airways rea så en business tur o retur till Sverige gick på bara 150 euro.

på bol.com tidigare i år köpte jag en JBL bluetoothhögtalare, sodastream, Philips rakapparat och en hårtång (eller vad det nu heter) till tjejen - allt för totalt 5 euro för mig att betala :)

Nu är det 1 år sen jag skaffade kortet så blir att säga upp det inom kort. Hoppas dock på en till bol-kampanj likt Amex gjort i både Sverige och UK...

2. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sa upp mitt kort i somras då det bara samlade damm, vouchern blev även vaskad då man behövde ha kvar kortet för att utnyttja den.

Blev bra med bol.com shoppingen, och några besök hos Pontus, så denna kampanjen med kortet blev väldigt lyckad trots allt :)

Hafermann och igelkotten gillar detta.
  3. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har som flera andra drabbats av ändrade resplaner, positivt överraskad avseende boende bokat med voucher (som gått ut). Vid avbokning återbetalades hela summan så får ut det i pengar istället.

4. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min voucher går ut i november. Får antingen boka något eller ringa och se om det finns något de kan göra pga CV-19.

5. igelkotten

igelkotten Medlem

Värt ett försök så klart, men med tanke på att vouchern inte erbjuds till nya kunder sen i våras så tror jag inte de kommer förlänga den.

Robert flysas gillar detta.
  6. igelkotten

igelkotten Medlem

Kortet uppsagt. Amex hävdade att det var 30 dagars uppsägningstid, stämmer det? I UK har jag alltid sagt upp med omedelbar verkan.

Stort tack till @Berglund för härligt Platinum-år!

Mr Planning och Berglund gillar detta.
  7. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @igelkotten

30 dagars uppsägningstid för min del med

8. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @igelkotten och @Mr Planning
    Jo, Amex gillar att påstå att det finns en uppsägningstid. När jag nämnde att jag hade ett annat, ordinarie Amex i Sverige så gick det alldeles utmärkt att säga upp kortet på dagen. Den där så kallade uppsägningstiden har jag aldrig tidigare hört talas om och jag har sagt upp kort förut och aldrig stött på den tidigare. Det känns som ett nytt påhitt från deras sida men som helt klart verkar vara förhandlingsbart och flexibelt! Utan krångel eller vidare knussel tog agenten bort det för mig direkt under samtalet, inga problem alls. Prova igen!

aruba1, Mr Planning och igelkotten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!