Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Berglund, 21 November 2018.

1. igelkotten

igelkotten Medlem

Känns bra att jag inte är ensam i min resa här :) jag har inte kommit på något att beställa från bol. Har försökt leta hotell i Sverige för några dagar - men problemet är att många av hotellen jag vill titta på inte finns på Amex. Ska testa när jag väl hittar något.

2. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde precis en charge back, det intressanta är att de nu kopplade mig till Amex England för att göra detta, tidigare tog Holland hand om det, då det är min 2:a gång jag måste göra detta.

€200 har ännu inte kommit in, kan dröja till 28/8 - om det dröjer längre så skall man ringa och rapportera detta.

3. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Handlade i helgen, och idag så hade Amex strukit fakturan för köpet på Bol.com, så det gick ju undan till slut.

Robert flysas gillar detta.
  4. igelkotten

igelkotten Medlem

Vad blev det? Jag letar fortfarande efter något att köpa :)

5. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Det blev lite knepigt att välja, då man fick plocka bort produkter hela tiden, innan jag förstod att det endast är produkter som bol.com själva har, om det skall skickas utomlands.

Fröken fick beställa en parfym och lite smink för hela slanten :)

Återstår hotell vouchern bara...

6. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kör Amex Holland en kampanj med gratis medlemskap i 1 år med appen Calm. Andra året halva priset. En app jag tycker är riktigt bra, speciellt nu i dessa tider.

Calm - The #1 App for Meditation and Sleep

chomsky gillar detta.
  7. chomsky

chomsky Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Calm-kampanjen fungerar även med svenskt Platinum. Tack för tipset!

8. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Toppen:)

9. Skysteam

Skysteam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kortet kostar €700 Euro per år, liknande det priset som det kostar här i Sverige med samma erbjudande om de första tre månaderna gratis. Det går utmärkt att söka kortet som EU medborgare, det enda som krävs är ett holländskt bankkonto vars IBAN nummer börjar med NL. Ett sådant bankkonto går å andra sidan att fixa gratis och utan månadsavgifter, så det är ju inget stort problem.

Hej alla i denna tråden!
    I flera år har jag drömt om detta kort, och suckat djupt varje gång jag gått förbi värvarna av Amex Flying Blue på AMS/CDG... Jag tänkte också för några år sedan, att som europeisk medborgare har jag rätt till bankkonto i annat land men stötte på patrull i varenda bank jag kontaktade. Jag gav upp.... Nu läser jag i denna tråden att medlem Berglund fixat ett konto utan problem! What?? Ok, vad är det jag har missat, vilken bank har ni andra och hur ska jag gå tillväga? Tacksam för hjälp!

Berglund gillar detta.
  10. igelkotten

igelkotten Medlem

De flesta har nog anvant Bunq for att fa ett NL-konto.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!