Senaste nytt

Hjälp, tillgång till Lounger i Europa

stare

Medlem
Börjar så sakta rampa upp flygandet, som sker inom Europa. Min prio nu är tillgång till Lounger när jag reser. Ofta mellanlandingar inom Eu, flyger från GOT. Men vad har hänt under pandemin? Såg att PP dragit ner, kommer dra ner kraftigt på fria besök osv. Min bank kan inte ge mer än de där 4 fria besöken. Star Alliance Guld kommer jag (väl?) inte upp i inom Europa, flyger alltid Economy. Hjälp mig!!!
 

Senator

Moderator
Förlåt men vad är det exakt du vill ha hjälp med? Gästning? Statuskort? Det framgår inte helt vad du förväntar dig
 

mha321

Medlem
Tar du ett byte i Stockholm eller Köpenhamn och flyger sas kommer du rätt snabbt upp i guld på segment.

Annars kan väl Amex platinum vara ett alternativ - deras pp är väl fortsatt obegränsat antal lounge besök, och de har även en del lounger utanför pp (tex Stockholm..)
 

ekf

Medlem
Letar alltså efter ett sätt att komma in på Lounger utan att betala över 4000 kr/år.
Skaffa Amex Gold, 175 kr/månad. Då ingår Priority Pass med fyra besök/år, ytterligare besök kostar 20 GBP.

Alternativt skaffa Amex Platinum, 550 kr/månad. Då ingår Priority Pass med obegänsat antal besök... men det är över 4 kSEK/år det förstås.
 

igelkotten

Medlem
Toppen