Senaste nytt

Hjälp sökes: Var skall vi åka i april och maj?

Familjen skall ut på långäventyr, vi är två vuxna och två barn på 4 år samt 7 år. Tyvärr är reseperioden april och maj, stör lite om vi vill till Sydostasien med tanke på vädret. Vi har tidigare rest runt mycket i Thailand, Bali, Singapore och Malaysia. Våra tankar just nu är mot Malaysia och Bali. Dock så känns det som att vi missar så mycket av övriga världen. Här på forumet finns ju så mycket erfarenhet och upplevelser samlade, så om ni orkar, hjälp oss. Hur är t.ex andra länder i Asien, Costa Rica, Kuba etc?

Förutsättningar
Antal: Två vuxna, två barn på 4 år och 7 år
Pratar: Svenska, engelska (och danska när jag är onykter)... Dvs ingen spanska
Budget: 2000:- per dygn, runt 1000:- på hotell och 1000:- på övrigt
Vill ha: Sol, bad i pool och eller hav, familjetid, "säkert äventyr", ett smidigt liv, inte behöva lägga allt för mycket tid på mat, tvätt, städning etc.
Resvana: mycket, både vuxna och barn, är däremot inte mycket för backpackning och nattbusstransporter på dåliga vägar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tack för alla svar!
Vietnam?
Norra delen av Brasilien? Typ runt Recife?
Var föreslår du i Vietnam? Vi har kollat lite på det, men vädret verkar inte vara det bästa just i april/maj.

Västkusten i USA borde vara perfekt så års.
Det finns massor med små ställen att besöka och se, samt oftast mycket att göra för kidsen =)
Jag håller helt med, jag måste bara övertyga min hustru. Hon tycker prisskillnaden mellan Sydostasien och USA är för stor, och att barnen inte kommer uppskatta att åka så mycket bil som i USA.
April och maj månad är det bra väder i Filippinerna.
Filippinerna, likt Indonesien är egentligen inte på min topplista med tanke på säkerhetsläget.
 
Toppen