Senaste nytt

Hjälp - mitt företag vill förmånsbeskatta mina Eurobonus Poäng

Homer

Medlem
Även om det skulle vara något som enkelt kunde kontrolleras så är det ju också en fråga om värdering.
Vidare kan ju tillgång till lounge säkert också beskattas som kostförmån.
 
Detta är endast ett sätt att gardera sig från företagets sida. Om skatteverket skulle komma och fråga så har man en tydlig policy som säger att personalen måste anmäla in till företaget om de får poäng. Sen att personalen inte gör detta bryr sig inte företaget om. Man kan ju faktiskt vara resa utan att vara medlem i något FFP. Det kan varken företaget eller skatteverket kolla upp.
 

henrik l

Medlem
Jag tror nog dessutom att "Guardia Finanza" tänker sig för både en och två gånger innan man börjar kontrollera. Först ska man komma åt bonusprogrammen, sedan ska man matcha poängintjäning på tjänsteresor med poänguttag. Tror inte att de företag som har dessa register hjälper till mera än dom tvingas till. För det andra, när masen börjar kalkylera pay back på sina insatser tror jag dom snabbt kommer att upptäcka att det går ganska mycket tid för att driva in "förmånskronorna". Som Hyperinon007 skrev, primära syftet är att företaget vill hålla ryggen fri och lasta av sig ansvaret.
 

Concorde

Founding Member
Vill inte ta tråden för OT: men som jag skrattade åt en tidigare arbetsgivare. Dom var nitiska och sa att det är lag på att man måste spara sina boardingkort för att kunna styrka att man rest. Intern-polisen jagade en om man inte hade BP för sina resor. Jag hävdade att man måste fått något om bakfoten och tidigare arbetsgivare (samt vänners nuvarande) inte krävde detta. NEJ, du måste ha BP, annars kan vi inte bevisa att resan skett?

Då nämnde jag: Vad gäller för de flighter där man erbjuds mobilt boardingpass? Ska jag lämna in mobilen då?
"eeh, ja det är ju en poäng".
Blev inte besvärad mer om den policyn...
 
Toppen