Senaste nytt

Hjälp mig välja kort. Ny arbetsgivare

Enligt den jag pratade med på SAS fick jag Credits kopplat till mitt EB

Åfan. Det vore ju sjukt praktiskt för mig. Samtidigt kanske det inte alltid vore optimalt för alla, då skulle ju företaget få credits även vid privata resor som du betalar själv. Eftersom man, som tidigare påpekats, inte får ha flera kort.

Jag har rotat runt som katten hos SAS, men inte hittat hur man i så fall skulle göra en sådan koppling.
 

Hall

Medlem
Man kan inte tänka sig en förhandling eftersom de i praktiken försämrar dina villkor? Först behöva meckla med en resebyrå och sedan inte kunna ta poängen privat... Jag jobbar själv i offentlig sektor och inte har någon tid att bry sig om sådana här petitesser. Känns väldigt världsfrånvänt och småaktigt av din (eventuellt??) kommande arbetsgivare.
 

nilsson

Medlem
Man vill ha status med SAS, för att få fast track. Du kan kanske ta upp det här som en arbetsmiljöfråga med facket. Du har uppenbarligen varit villig att gå in med privata resurser för att göra resorna ergonomiska och stressfria. För att undvika försämrade arbetsförhållanden så förväntar du dig SAS plus för alla resor, men är villig att möta dem halva vägen genom att fortsätta använda ditt EB kort som tidigare. Förmåner och rabatter som är tillgängliga för alla är inte mutor.
 

Andreas Q

Medlem
Då var det färdigförhandlat med arbetsgivaren och anställningsavtal är påskrivet. Tyvärr lär jag få skaffa Aegian kort för att få behålla guldstatus eller köpa EBG på marknadsplatsen av någon hugad. Det var inte ett dugg förhandlingsbart att få boka biljetter själv eller använda privat bonuskort.
Fick däremot förbättrade arbetstider så jag kan flyga hem kvällsflyget på torsdagen de veckor jag jobbar borta istället för att åka vid lunch på fredag. Så en natt i den egna sängen får uppvägas av att flyga GO utan status...

Tack för goda idéer och uppslag !
 
Toppen