Senaste nytt

Hjälp mig välja kort. Ny arbetsgivare

gdaily

Medlem
Vänta nu här, har inte SAS någon funktion där man kan kryssa i att man inte vill ha poängen? Jag tycker mig ha sett detta... kan det vara som så att man tackar nej till poängen, men fortfarande får ett leg tillgodoräknat sig på jakten till status på antalet resor? Jag bara spekulerar, men kan inte detta vara en framkomlig väg?
 
Vänta nu här, har inte SAS någon funktion där man kan kryssa i att man inte vill ha poängen? Jag tycker mig ha sett detta... kan det vara som så att man tackar nej till poängen, men fortfarande får ett leg tillgodoräknat sig på jakten till status på antalet resor? Jag bara spekulerar, men kan inte detta vara en framkomlig väg?
Det är väl inget problem att TS tar emot poäng, bara TS inte utnyttjar dem för PRIVAT bruk är allt frid och fröjd, eller?
 

palmen

Moderator
Aegean Guld ger endast tillträde till Star Alliance-lounger (inte tvungetvis SAS-lounger)
Vad menar du med detta? Aegean Gold ger tillgång till exakt samma lounger som ett SAS EBG ger tillgång till. Man kommer in i mer eller mindre alla lounger med båda korten, undantag för vissa "exklusiva" lounger där det kan krävas att man reser i First eller liknande men det känns irrelevant i detta sammanhang.
 
Vad menar du med detta? Aegean Gold ger tillgång till exakt samma lounger som ett SAS EBG ger tillgång till. Man kommer in i mer eller mindre alla lounger med båda korten, undantag för vissa "exklusiva" lounger där det kan krävas att man reser i First eller liknande men det känns irrelevant i detta sammanhang.
Exakt, för loungaccess är EBG och A3G detsamma.
Jag ska själv försöka samla ihop poäng till ett Aegean guldkort så jag blir glad om jag har fel i det här fallet. På sidan www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/lounger/har-ar-loungen finns följande tabell:

Lounge.png


Vad betyder det att en lounge är en SAS Guld Lounge? Jag trodde att det var en lounge som endast Eurobonus Guld- och Diamondmedlemmar har tillträde till.
 
Last edited:

Flood

Medlem
Vad betyder det att en lounge är en SAS Guld Lounge? Jag trodde att det var en lounge som endast Eurobonus Guld- och Diamondmedlemmar har tillträde till.

Det betyder att endast EBG och *G kommer in där. Resenärer i plus som saknar G-status får hålla till i en enklare lounge. Den sistnämnda är även där EBS kommer in på jul & sommar.
 

Valley

Medlem
Hur är det med SAS Credits ?
Om jag inte misstar mig så får jag EB-poängen och bolaget Credits/rabatter. Men jag fick inte 2 kort utan allt ligger under samma EB-kort

I övrigt, som någon poängterat, är det inte din skyldighet att skaffa ett kort för landstingets bonuspoäng. Om man inte själva försett sig med ex.vis SAS Credits eller liknande så är det deras problem.

Har en kamrat som är anställd av offentlig myndighet och som under de många år han flög inrikes själv tog hand om bonuspoängen. Var inte någon som reflekterade över detta.
 
Toppen