Senaste nytt

Hjälp mig till CES 2022

RickardG

Medlem
Ja, som rubriken säger, och med lite mer info nedan, så behöver jag hjälp att ta mig till CES 2022 på bästa sätt. Tanken är att jag ska vara på plats i Las Vegas 3 hela dagar den 5-8 januari. Såväl direkta, snabba resor utan omvägar är intressanta, som lite roligare alternativ där det tar några dagar extra.
Även separata biljetter med kortare ben i ekonomi funkar.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Las Vegas
  • När vill/behöver du resa ut? 1-4 januari
  • När vill/behöver du komma hem? 8-12 januari
  • Hur länge vill du vara borta? 5-10 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Affärsklass eller bättre
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  • Vad är din budget? (per person) ca 25 000 kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Lie flat på långa ben, bekvämt ombord, poäng till EuroBonus.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig korta stopp i annan stad i USA.
 

folo

Medlem
Kanske ARN-CPH-LAX i SAS Business och sedan LAX-LAS på separat valfri biljett eller hyrbil. Om inte något BC-proffs lyckas sy ihop en genomgående biljett då...

Vidöppet runt dina datum för facila ~20 000 kr. Med tanke på 4x status-kampanjen så blir det 78 000 statuspoäng före EBG-bonusen. Dvs du blir EBD om du har EBG-bonus, Amex Elite eller SAS MC Premium. Risken är väl att flighten ställs in och att 4x bonus inte är "honored". Har för mig det var så den senaste 4x status-kampanjen.
 

Senator

Moderator
Om du skyndar dig: ARN-LAS med 90 dagars förköpskrav

SK 16418 · J9SEBIZ
Round-Trip · Business
Booking Class: J
Currency: (SEK)
Min/Max Stay: V / --
Adv Purchase Req: 90

Finns hur många rutter som helst:

V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 J9SEBIZ J R 1899.00 ---- 90/7 ‡‡/ - AT01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-STO TO-LAS CXR-SK TVL-28SEP21 RULE-NKS2 IPRA/1
FARE BASIS-J9SEBIZ NORMAL FARE DIS-N VENDOR-ATP
FARE TYPE-BR RT-BUSINESS CLASS RESTRICTED
SEK 16418 CONS E16JUN21 D-INFINITY FC-J9SEBIZ FN-
SYSTEM DATES - CREATED 15JUN21/1749 EXPIRES INFINITY

**** CONSTRUCTED ROUTING STO-LAS/SK EF-16JUN21 DIS-INDEF
**PUBLISHED STO-LAX TARG/1 PUBLISHED ROUTING 0800
**ADDON DST LAS TARG/1 PUBLISHED ROUTING 0786

/VIA THE ATLANTIC/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-SK/AY-OSL/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/
SK/AS/AA-LAS
2. STO-HEL-SK/AY-STO-SK/AY-OSL/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/
SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/AA-LAS
3. STO-OSL/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/
AA-LAS
4. STO-OSL-SVG-OSL/CPH-STO/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/
LAX/CHI-UA/SK/AS/AA-LAS
5. STO-OSL-STO/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/
AS/AA-LAS
6. STO-CPH-STO/OSL-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/
AS/AA-LAS
7. STO-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/AA-LAS
8. STO-SK/AY-OSL/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-LAS
9. STO-HEL-SK/AY-STO-SK/AY-OSL/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-
UA/SK/AS/AA-LAS
10. STO-OSL/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-LAS
11. STO-OSL-SVG-OSL/CPH-STO/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/
AS/AA-LAS
12. STO-OSL-STO/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-LAS
13. STO-CPH-STO/OSL-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-LAS
14. STO-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-LAS
15. STO-SK/AY-OSL/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/
SK/AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
16. STO-HEL-SK/AY-STO-SK/AY-OSL/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/
SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-
UA/SK/AS/AA-LAS
17. STO-OSL/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/
AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
18. STO-OSL-SVG-OSL/CPH-STO/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/
LAX/CHI-UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/
AS/AA-LAS
19. STO-OSL-STO/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/
AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
20. STO-CPH-STO/OSL-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/
AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
21. STO-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/AA-SFO/
SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
22. STO-SK/AY-OSL/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-SFO/
SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
23. STO-HEL-SK/AY-STO-SK/AY-OSL/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-
UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-
LAS
24. STO-OSL/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/
PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
25. STO-OSL-SVG-OSL/CPH-STO/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/
AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
26. STO-OSL-STO/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-SFO/
SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
27. STO-CPH-STO/OSL-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-SFO/
SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
28. STO-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/
LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
29. STO-SK/AY-OSL/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/
AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
30. STO-HEL-SK/AY-STO-SK/AY-OSL/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/
NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/
AS/AA-LAS
31. STO-OSL/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-
SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
32. STO-OSL-SVG-OSL/CPH-STO/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/
LAX-UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/
AA-LAS
33. STO-OSL-STO/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/
AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
34. STO-CPH-STO/OSL-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/
AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
35. STO-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/
PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-UA/SK/AS/AA-LAS
36. STO-SK/AY-OSL/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/
AS/AA-LAS
37. STO-HEL-SK/AY-STO-SK/AY-OSL/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/
NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-LAS
38. STO-OSL/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-
LAS
39. STO-OSL-SVG-OSL/CPH-STO/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/
LAX-UA/SK/AS/AA-LAS
40. STO-OSL-STO/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/
AA-LAS
41. STO-CPH-STO/OSL-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/
AA-LAS
42. STO-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-LAS
43. STO-OSL/CPH-SFO/LAX-UA/SK/AS/AA-LAS
44. STO-SFO/LAX-UA/SK/AS/AA-LAS
.

Trevligt också:

NO MAXIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.
STOPOVERS
2 STOPOVERS PERMITTED IN EACH DIRECTION
LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT EUR 75.00.
1 FREE IN AREA 1 IN EACH DIRECTION
1 IN AREA 1 IN EACH DIRECTION AT EUR 75.00.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
ONE STOPOVER UTILIZES ONE TRANSFER
CHILD DISCOUNTS APPLY. INFANT IS FREE
 

RickardG

Medlem
Kanske ARN-CPH-LAX i SAS Business och sedan LAX-LAS på separat valfri biljett eller hyrbil. Om inte något BC-proffs lyckas sy ihop en genomgående biljett då...

Vidöppet runt dina datum för facila ~20 000 kr. Med tanke på 4x status-kampanjen så blir det 78 000 statuspoäng före EBG-bonusen. Dvs du blir EBD om du har EBG-bonus, Amex Elite eller SAS MC Premium. Risken är väl att flighten ställs in och att 4x bonus inte är "honored". Har för mig det var så den senaste 4x status-kampanjen.

Jag knep en biljett ARN-CPH-LAX för 20 030 kr och som ger 24374 baspoäng samt ytterligare 73122 statuspoäng. Verkligen inte illa, vare sig pris eller poängintjäning!
Nu återstår bara den korta LAX-LAS-LAX på separat biljett. Vill inte spendera en extra natt i LAX på vägen dit så jag får chansa på att inkommande inte blir alltför mycket försenat eller i värsta fall vaska en biljett. Jag landar kl 15 och det finns gott om avgångar mellan kl 19 och kl 23. Antagligen bäst att ta en lite senare avgång för säkerhets skull, och i värsta fall hänga några timmar i loungen.
 

Senator

Moderator
Jag knep en biljett ARN-CPH-LAX för 20 030 kr och som ger 24374 baspoäng samt ytterligare 73122 statuspoäng. Verkligen inte illa, vare sig pris eller poängintjäning!
Nu återstår bara den korta LAX-LAS-LAX på separat biljett. Vill inte spendera en extra natt i LAX på vägen dit så jag får chansa på att inkommande inte blir alltför mycket försenat eller i värsta fall vaska en biljett. Jag landar kl 15 och det finns gott om avgångar mellan kl 19 och kl 23. Antagligen bäst att ta en lite senare avgång för säkerhets skull, och i värsta fall hänga några timmar i loungen.

Vilka datum har du bokat?
 

taxvalp

Medlem
Jag landar kl 15 och det finns gott om avgångar mellan kl 19 och kl 23. Antagligen bäst att ta en lite senare avgång för säkerhets skull, och i värsta fall hänga några timmar i loungen.

Om du reser med United och har status hos SAS brukar det ofta gå att boka om till annan avgång samma dag direkt i Unitedappen, även om din biljett egentligen är inflexibel. Jag skulle precis som du ha bokat med marginal och sedan försöka tidigarelägga om allt flyter på.

Hyrbil den sträckan är annars ganska najs upplevelse, om man inte kört där förut.

Det förutsätter ju att man håller sig till läskeblask efter Grönland samt landar utsövd...
 

RickardG

Medlem
Vilka datum har du bokat?
5-10 januari, men vill helst ha 3:e eller 4:e till 9:e. Hittade inget direkt till LAS utan att det blev en massa längre sträckor i ekonomi inrikes i USA, 11 h i ORD eller extra kort stopp i DEN.

Ett alternativ jag funderar på är ARN-CPH-SFO med SAS, sen vidare till LAS med Alaskan. Business hela vägen och jag får testa Alaskan för första gången. Hem skulle bli LAS-LAX med United (Embraer 175), sen SAS LAX-CPH-ARN. Kostnad 22800kr. Det är nog ett bättre alternativ nu när jag tänker på det.
 

RickardG

Medlem
Hyrbil den sträckan är annars ganska najs upplevelse, om man inte kört där förut.

Om du reser med United och har status hos SAS brukar det ofta gå att boka om till annan avgång samma dag direkt i Unitedappen, även om din biljett egentligen är inflexibel. Jag skulle precis som du ha bokat med marginal och sedan försöka tidigarelägga om allt flyter på.



Det förutsätter ju att man håller sig till läskeblask efter Grönland samt landar utsövd...
Jag har kört sträckan och ni har båda rätt, den är vacker, men kräver att man kan hålla ögonen på vägen några timmar!
 

Senator

Moderator
5-10 januari, men vill helst ha 3:e eller 4:e till 9:e. Hittade inget direkt till LAS utan att det blev en massa längre sträckor i ekonomi inrikes i USA, 11 h i ORD eller extra kort stopp i DEN.

Ett alternativ jag funderar på är ARN-CPH-SFO med SAS, sen vidare till LAS med Alaskan. Business hela vägen och jag får testa Alaskan för första gången. Hem skulle bli LAS-LAX med United (Embraer 175), sen SAS LAX-CPH-ARN. Kostnad 22800kr. Det är nog ett bättre alternativ nu när jag tänker på det.

Det hade jag tagit.. Låt mig kolla lite i ExpertFlyer vad som finns. Det såg tunt ut när jag kollade som är ganska naturligt med tanke på vad du skall göra ;)
 
Toppen