De kunde inte erbjuda någon lösning öht!
Jag stod och matade kvinnan som representerade Air Baltic med alternativ under flera timmar som jag hittade bl.a. mha skyscanner och ita matrix men hon kunde inte fixa biljetter... Det fanns som jag hittade via Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Turkiet och så Österrike som var de biljetterna jag själv köpte... Total inkompetens.
Jag vet inte vad det var som inte klickade men kvinnan som jobbade där var lite äldre och trött. Hon beklagade sig på att hon hade varit uppe sen väldigt tidigt och att Air Baltic inte erbjöd någon support.
Flyget skulle ha gått runt kl 10 på morgonen, vi fick väl gå av vid 11, jag gav kanske upp vid 3 med att stå där och försöka fixa biljetter. 4 timmar...
Jag var förbi senare under kvällen och frågade om de hade hittat en lösning. Fanns inte en strimma av hjälpsamhet. Det var nästan så att jag undrade om våra Svenska representanter var tränade i Riga, så charmiga och hjälpsamma var de.
Jag skyller dock inte allt på de som jobbar på Arlanda utan Air Baltic visade fina genuina customer support då min fru ringde deras telefonnummer i Riga. Hon frågade vad de ansåg att vi ska göra och då lade Air Baltic helt enkelt på luren.
Helt ärligt så var hela händelsen något av en skräckhistoria och bland det mer pinsamt skötta ärendet jag har sett. Flygbolagen har väl ändå försäkringar mot dessa händelser?