Senaste nytt

Hjälp mig med en Air Baltic claim

Patrick

Medlem
Det blev rek med mottagningsbevis och jag tog i lite mer än utkastet i början på denna tråd. Men enligt mig en bra balans mellan bestämdhet och ödmjukhet. ;)

Jag hade även tagit fel summa på "straffet", 400 per pax är det då resan är under 3500 km.

För att förhoppningsvis slippa första generiska standardsvaret tog jag i lite extra med bilagorna. Hänvisade även till dessa i brevet.

bilagor som skickades skrev:
Boarding cards
Air ticket receipts
hotel receipt
check in cost receipts
Ruling, Case C-549/07
Great Circle Mapper printout.
Price list postage to Riga.
 

Patrick

Medlem
Visa bifogad bild air baltic reply scan with black.pdf

Fick svaret hem i förrigår, landade inatt och sticker igen imorgon men jag vet inte om man kan kalla detta underhållning. ;)

De väljer helt enkelt att blunda/ducka för det mesta och hoppas att det fungerar. :D

Bifogat scan av deras svar...

Ska jag blanda in arn och tingsrätt redan nu eller ska man bolla lite först? Låta de förklara vad extraordinary betyder i Lettland?

Har dåligt med tid men samtidigt så är det ca 40,000 kr det rör sig om som jag ligger ute med...
 

Agö

Medlem
Visa bifogad bild 19908

Fick svaret hem i förrigår, landade inatt och sticker igen imorgon men jag vet inte om man kan kalla detta underhållning. ;)

De väljer helt enkelt att blunda/ducka för det mesta och hoppas att det fungerar. :D

Bifogat scan av deras svar...

Ska jag blanda in arn och tingsrätt redan nu eller ska man bolla lite först? Låta de förklara vad extraordinary betyder i Lettland?

Har dåligt med tid men samtidigt så är det ca 40,000 kr det rör sig om som jag ligger ute med...

Ta detta med dem en gång till, be dem som förklara vad de anser vara "extraordinary circumstances" och be dem skicka med bevis på detta. Förklara att du omedelbart kommer att skicka detta till relevant reklamationsnämnd om de inte skickar med bevis samt förklaring på EC. Kan de inte bevisa att det handlar om EC men att de alltjämt vägrar betala, skicka till reklamationsnämnden.
 
Toppen