Senaste nytt

Hjälp mig att få min viljan genom hos SAS / Blue1

Pandion

Medlem
År 2008 ändrade SAS tidtabellen för ett flyg SVG-CPH från kl 1555 till kl 1605.

Jag skrev och lobbade för att dom skulle ändra tillbaka tiden till kl 1555, för då han man precis med planet till ARN som gick kl 1705 från CPH, men SAS var helt tondöva inför detta. Fick i princip ett svar att SAS sätter sin egen tidtabell och vem trodde jag som kund att jag var?

Ville jag åka med SAS så var det kl 1605 som gällde! Hoppas att det går bättre för dig Tommy!
 
Men tillbaka till ursprungliga ämnet... Enligt Blue1 finns det inte så stor efterfråga för dessa tidiga morgon avgångar. Alltså iframtiden skall jag ta kvällsavgången och en övernattning på hotellet alt. DY 06:40. Tyvärr.

Jag kan väl i praktiken hålla med om att det blir väldigt tidigt att ha den tidigare än vad den är, har den inte legat 06:50 också? Eller var det när det var SK700 som riktigt flight-nr? :)

Oftast kan vi styra möten så att dom börjar så man kommer med SK/KF eller AY istället... men ibland torskar man ju på DY (har än så länge skrapat ihop hela 17 cashpoints... vad det nu gör för nytta, men känns bättre att samla dom än att inte få nåt alls ;)).

Så är lite kluven för denna ändring, men i det stora hela skulle den nog vara bra trots allt :)
 
Jag kan väl i praktiken hålla med om att det blir väldigt tidigt att ha den tidigare än vad den är, har den inte legat 06:50 också? Eller var det när det var SK700 som riktigt flight-nr? :)

SK700 hade avgångstiden 0700 från ARN.

Oftast kan vi styra möten så att dom börjar så man kommer med SK/KF eller AY istället... men ibland torskar man ju på DY (har än så länge skrapat ihop hela 17 cashpoints... vad det nu gör för nytta, men känns bättre att samla dom än att inte få nåt alls ;)).

Vi ska enligt resepolicy på jobbet anlita den billigaste alternativet om kunden inte ge introduktion för ett specifikt bolag. För mig har det blivit mycket KF eller DY till HEL. Att rest med KF har fått ihop 22 kvalificerade avgångar samt till DY Rewards poäng som nedan:

2012-06-08 11-49-11.png

Så är lite kluven för denna ändring, men i det stora hela skulle den nog vara bra trots allt :)

Om KF skulle t.ex. ha en ATR-72 för en tidig morgon avgång från ARN skulle t.ex. övernattningskostnaderna i ARN vara lägre och få planen fyllt tror jag.
 
Träffade igår på flyget ARN-HEL min gammal kollega från Accenture/Andersen Consulting tiden och hon jobbar nuförtiden på Blue1. Hon sa att jag är inte den enda resenären som önskat att ARN-HEL morgon flyget skulle avgå lite tidigare. Enligt henne de jobbar med denna men hon vågade inte lova någon förändring än.
 

NotRyan

Medlem
Hej!

SK 700 har t.o.m avgått 6.40 en gång i tiden, det var riktigt bra när man kunde hinna till möte kl 9.00 i Helsinki(!).

Mvh
/NotRyan
 
Toppen