Senaste nytt

Hjälp mig att få min viljan genom hos SAS / Blue1

niksal

Medlem
I princip stöder jag detta... MEN! Orsaken varför flyget inte avgår tidigare är att flyget inte övernattar på ARN. Flyget kommer på morgonen från HEL, och som startar 06.25 (finsk tid) från HEL. Om turen från ARN skall gå t.ex. 06.40 så måste flyget avgå från HEL också 20 min tidigare, dvs 06.05. Om vi tänker att KFs primära uppgift är att feeda SKs europa-flyg från ARN och CPH så gör en 20 minuter längre connection inte gott. Vidare börjar 06.05 vara såpas tidigt (jag tycker 06.25 också är det visserligen) att man ogärna väljer ett så tidigt flyg.

Alternativet skulle vara att man skulle ha flyget övernatten på ARN, men då måste man ha personal som övernattar etc. Så det blir kostnader av det också.

Hoppas det löser sig ändå!
 

Gnopps

Medlem
Du har en bra poäng niksal, det här kan nog inte vara helt lättlöst. Jag tycker Blue1s tidtabell inom Skandinavien kan ofta lämna en del att önska. Exempelvis på måndagar finns det ingen möjlighet att flyga Köpenhamn-Helsingfors mellan 1440 och 1955. Så antingen halv arbetsdag eller landa 2230..
 

Nystrom

Medlem
Case;
Hej, skulle det finnas möjlighet att ni skulle ändra tidtabellen i ARN-HEL route så att morgonens första avgång på vardagar skulle vara kl 6:30 eller 6:45 istället för kl 7:00? Med kl 7:00 avgång landar du kl 9:00 lokal tid som är ganska sent. Jag vet att ni flyger routen i samarbetet med KF så ni måste göra samarbete för denna förändringen, men jag skulle uppskatta detta verkligen. Mvh, Tommy

Är du en relativt frekvent resenär så slår du en signal till Lennart Dufva (Network Manager på SAS) och påtalar önskemålet. Lennart är oerhört förstående och lyssnar på bra förslag, särskilt när det gäller marknadsfördelar mot värsta konkurrenten. Som frekvent resenär från Luleå har många förslag fått acceptans tack vareLennart när det gäller tidtabellsjusteringar.
 
I princip stöder jag detta... MEN! Orsaken varför flyget inte avgår tidigare är att flyget inte övernattar på ARN. Flyget kommer på morgonen från HEL, och som startar 06.25 (finsk tid) från HEL. Om turen från ARN skall gå t.ex. 06.40 så måste flyget avgå från HEL också 20 min tidigare, dvs 06.05. Om vi tänker att KFs primära uppgift är att feeda SKs europa-flyg från ARN och CPH så gör en 20 minuter längre connection inte gott. Vidare börjar 06.05 vara såpas tidigt (jag tycker 06.25 också är det visserligen) att man ogärna väljer ett så tidigt flyg.

Alternativet skulle vara att man skulle ha flyget övernatten på ARN, men då måste man ha personal som övernattar etc. Så det blir kostnader av det också.

Hoppas det löser sig ändå!

Jag är medveten om denna situation. Att en besättning skulle övernatta är inte billigt när du som arbetsgivare måste betala också traktamentet så på år basis blir det en stor summa som tillägg på kostnaderna under året.

Jag kan säga att bara att avgång 6:45 skulle räcka för mig på grund av flygtiden är ju 45min och ofta reser utan incheckad bagage så kommer ut snabbt. :)

Hoppas KF och SAS hittar en bra lösning.
 
Är du en relativt frekvent resenär så slår du en signal till Lennart Dufva (Network Manager på SAS) och påtalar önskemålet. Lennart är oerhört förstående och lyssnar på bra förslag, särskilt när det gäller marknadsfördelar mot värsta konkurrenten. Som frekvent resenär från Luleå har många förslag fått acceptans tack vareLennart när det gäller tidtabellsjusteringar.

Tack för tipset. Jag har ju redan pratat med Malin Selander när vi träffades i fredags i ARN innan jag flög till AMS. :)
 
Toppen