Senaste nytt

Hjälp med val av kreditkort för max EB och loungeaccess

hg1980

Medlem
Du kan ju skaffa Eurocard Platinum (som är gratis första året genom diverse länkar) och där få ett Prioritypass som ger dig gratis lounge, inträdet är dock bara för en person, ytterligare personer får man betala för. Ordinarie pris på Eurocard Platinum är annars 1500 kronor per år.
Om du tar ut ett extrakort (gratis) så får även extrakortet ett tillhörande PP. Jag och frugan har varsitt för 1500kr /år.
 

aldrighemma

Medlem
Det är alltid den bästa försäkringen som gäller, oavsett vilket av dina amex-kort du gjort köpet på..
Något off topic, så kan det också vara bra att veta att försäkringen gäller även om man inte betalat resan själv, så länge den är betalt med ett amex kort av någon annan, och man själv har ett amexkort. Jag fick det beskedet för en tid sedan från kundtjänst då jag skulle boka en resa med deltagare utanför min egen familj.
 

Dr. Miles

Expert
Något off topic, så kan det också vara bra att veta att försäkringen gäller även om man inte betalat resan själv, så länge den är betalt med ett amex kort av någon annan, och man själv har ett amexkort. Jag fick det beskedet för en tid sedan från kundtjänst då jag skulle boka en resa med deltagare utanför min egen familj.
Svenskt Amex kortförsäkring täcker så länge både köparen (betalaren) och resenären har Amex kort.
Det finns två trådar som handlar om vad du frågar efter.

Finns det någon kortförsäkring som gäller för medresenär som inte är familjemedlem? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Gäller Amex reseförsäkring när jag inte åker med själv? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

aldrighemma

Medlem
Det var ingen fråga utan mer ett konstaterande... Jag tyckte det kanske kan spela in i beslutet om val av kort.
Men tack för referenserna, med mer info angående detta !
 
Toppen