Senaste nytt

Hjälp med resa till solen över jul/nyår 2021

palmen

Moderator
Nu har inte jag hängt med i alla detaljer men är det så att SAS inte får boka dessa trots att både United och Air Canada verkar kunna göra det?
Så kan det vara, vet bara att det inte varit möjligt för Eurobonus att boka C/F mer än 89 dagar bort. Om andra program har kunnat boka har jag ingen koll på men verkar ju möjligt för Air Canada och United åtminstone.
 
Tack för all hjälp!!
Har nu lyckas boka:
4 personer
24 december 2021
Köpenhamn-Frankfurt-Istanbul-Denpasar. Business Class Turkish Airlines.

4 personer
10 januari 2022
Denpasar-Taipei-Paris-Frankfurt-Köpenhamn.
Economy Class Eva Air & Lufthansa.

Dock vill jag gärna ändra hemresan till en tidigare avgång 6-8 januari och gärna business Class. Vad är det bästa tips? Hålla koll och söka varje dag på United.com eller kan man lägga någon notis eller dylikt när det dyker upp tillgängliga resor?
 

palmen

Moderator
Tack för all hjälp!!
Har nu lyckas boka:
4 personer
24 december 2021
Köpenhamn-Frankfurt-Istanbul-Denpasar. Business Class Turkish Airlines.

4 personer
10 januari 2022
Denpasar-Taipei-Paris-Frankfurt-Köpenhamn.
Economy Class Eva Air & Lufthansa.

Dock vill jag gärna ändra hemresan till en tidigare avgång 6-8 januari och gärna business Class. Vad är det bästa tips? Hålla koll och söka varje dag på United.com eller kan man lägga någon notis eller dylikt när det dyker upp tillgängliga resor?
Du kan lägga påminnelser i expertflyer om du betalar för det. Möjligt att den möjligheten även finns på awardfares, inte koll på det.

Fortsätt leta, helt omöjligt lär det inte vara. Kanske finns något med Eva Air via Taipei?
 
Här ser du vilka länder du kan resa till i centralamerika.

upload_2021-2-18_9-19-59.png


Och här vilka flygplatser som är "hemmabas" till något star alliance bolag (och därmed kan anses som en bra hub att resa vidare ifrån inom regionen) Notera dock att IAH ligger i Noramerika-zonen och BOG i Sydamerika-zonen.

upload_2021-2-18_9-23-4.png
 
Toppen