Senaste nytt

Hjälp med resa till solen över jul/nyår 2021

Hej,

Vill någon hjälpa mig med följande:
  • Varifrån vill du börja din resa? - Köpenhamn eller Stockholm
  • Var är din destination? - Asien helst. Mexico, maldiverna m.m funkar också. Bara det är sol och stränder.
  • När vill/behöver du resa ut? 23-26 december 2021
  • När vill/behöver du komma hem? - 6-9 januari 2022
  • Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2st
  • I vilken kabinklass? Gärna business annars ekonomi.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? - Spelar ingen roll
  • Vad är din budget? (per person) Har en vouchers 2-4-1 och 253k poäng.
  • Vad är det viktigaste för dig? Sol, strand och bra mat
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tar tacksamt emot all hjälp jag kan få från er för att komma iväg till sol och bad med min voucher.
Tack!!
 

Canadien

Medlem
Har du sökt något själv på t ex United eller Air Canadas sidor för awards?
Verkar finnas t ex Thai från europa till Bangkok (Frankfurt / Zurich)

Nedan är en "öppen" sökning Frakfurt-Kuala Lumpur i December. Sedan får du klicka på en dag, och se vilka rutter som fanns i business, t ex FRA-BKK

Sedan får du ringa in till SAS och boka, eftersom det kanske bara finns Ekonomi ARN-FRA så får de inte upp någon business i sina system när de söker A-Z, utan du får be dem söka ben för ben när det är mixad klass.

Byt ut KUL mot t ex DPS i länken för att söka mot Bali istället

AC Loyalty
 

Senator

Moderator
Det finns en hel del platser med Turkish Airlines till Kuala Lumpur, Bali och Singapore där man använder Air Canadas hemsida som @Canadien påpekar att leta innan man ringer SAS. Det städer som jag har sätt flest alternativ från är HEL, CDG, MUC och FRA. Sen måste du lägga på ARN-XXX-ARN. Här är några exempel på resor bokade senaste par dagar runt samma tidpunkt:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

BKK från MUC finns t.ex. 26/12 med Thai och hem 07/01 BKK-MXP med Thai. Det finns en del för två personer.
 
Se bifogad bil - Funkar alla dessa 3 flighter med eurobonus voucher?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2021-02-17 kl. 12.55.24.png
    Skärmavbild 2021-02-17 kl. 12.55.24.png
    116,7 KB · Visningar: 202

palmen

Moderator
Har du sökt något själv på t ex United eller Air Canadas sidor för awards?
Verkar finnas t ex Thai från europa till Bangkok (Frankfurt / Zurich)

Nedan är en "öppen" sökning Frakfurt-Kuala Lumpur i December. Sedan får du klicka på en dag, och se vilka rutter som fanns i business, t ex FRA-BKK

Sedan får du ringa in till SAS och boka, eftersom det kanske bara finns Ekonomi ARN-FRA så får de inte upp någon business i sina system när de söker A-Z, utan du får be dem söka ben för ben när det är mixad klass.

Byt ut KUL mot t ex DPS i länken för att söka mot Bali istället

AC Loyalty

Det finns en hel del platser med Turkish Airlines till Kuala Lumpur, Bali och Singapore där man använder Air Canadas hemsida som @Canadien påpekar att leta innan man ringer SAS. Det städer som jag har sätt flest alternativ från är HEL, CDG, MUC och FRA. Sen måste du lägga på ARN-XXX-ARN. Här är några exempel på resor bokade senaste par dagar runt samma tidpunkt:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

BKK från MUC finns t.ex. 26/12 med Thai och hem 07/01 BKK-MXP med Thai. Det finns en del för två personer.
Har Thai öppnat upp nu så man kan boka mer än 89 dagar fram i tiden?
 

Fredde18

Medlem
Jo absolut, vart finns det?
Jag tror du själv måste sikta in dig på några resmål och kanske rangordna dem. Sen söka på konkreta resor och se vad som finns. På United eller aircanada. Det finns ju jättemycket resor eller inga alls beroende på vart man vill. Så förslaget, för att kunna få bäst hjälp här sedan, fundera mer konkret vart ni vill!
 
Toppen