Senaste nytt

Hjälp med poängplan för resa 2021

Canadien

Medlem
Jag vet inte ännu exakt datum vi måata vara där, det är ett bröllop som vi blivit förvarnade för redan innan save the date korten går ut. Den familjen bor i Australien så det kan bli något annat än våra storhelger här. Osäker. Får se.

2 vouchers +490k poäng.... Infants är de nog inte längre då. Plus att jag skulle aldrig palla flyga med infant utan chans att byta av varandra vilket inte går med tvillingar.

Kanske bäst att jag istället kampanjar för att jag och sambon lämnar barnen hemma.
Infant är upp till 2 år, tolkade det som att de var nyfödda nu men då förstod jag fel. 3 vouchers + 3x165k går det åt isåfall. Finns inte barnrabatt på StarAlliance, bara på rena SAS-bokningar.
 

Vilhelm

Medlem
Infant är upp till 2 år, tolkade det som att de var nyfödda nu men då förstod jag fel. 3 vouchers + 3x165k går det åt isåfall. Finns inte barnrabatt på StarAlliance, bara på rena SAS-bokningar.
Ja, de fyllde precis 1, de kändes relativt nya i somras när jag skaffade Amex kortet.

Ajdå. Är kanske omöjligt.

Testade med poäng ok ingen och det stod att det inte gick att köpa biljetter för poäng till den destinationen.
 

Canadien

Medlem
Ja, de fyllde precis 1, de kändes relativt nya i somras när jag skaffade Amex kortet.

Ajdå. Är kanske omöjligt.

Testade med poäng ok ingen och det stod att det inte gick att köpa biljetter för poäng till den destinationen.
Följde du min länk? Man kan inte boka star alliance via vanliga sas-sidan
 

Senator

Moderator
Ja, de fyllde precis 1, de kändes relativt nya i somras när jag skaffade Amex kortet.

Ajdå. Är kanske omöjligt.

Testade med poäng ok ingen och det stod att det inte gick att köpa biljetter för poäng till den destinationen.

Tyvärr måste vi be dig vara väldigt konkret Vid tidpunkten när du planerar resa, hur gamla kommer barnen vara då? Det avgör vilka råd vi kan ge.
 

Vilhelm

Medlem
Tyvärr måste vi be dig vara väldigt konkret Vid tidpunkten när du planerar resa, hur gamla kommer barnen vara då? Det avgör vilka råd vi kan ge.
Ja, självklart!
1 barn kommer vara 8 ett kommer vara 5, och två kommer vara 2.

Tidsmässigt vet jag bara att det är i 2021. Jag kan återkomma i tråden när jag fått save the date inbjudan.

Inser problemet, men jag inser också att jag måste sätta igång med någon form av strategi redan nu. Om det inte går med eurobonus så kanske jag ska satsa på att samla mr för att fixa så mycket gratis boende som möjligt?

Jag är helt enkelt i förstadiet av planeringen. Strategisk fas. Snart blir det mer konkret.
 

Senator

Moderator
Ja, självklart!
1 barn kommer vara 8 ett kommer vara 5, och två kommer vara 2.

Tidsmässigt vet jag bara att det är i 2021. Jag kan återkomma i tråden när jag fått save the date inbjudan.

Inser problemet, men jag inser också att jag måste sätta igång med någon form av strategi redan nu. Om det inte går med eurobonus så kanske jag ska satsa på att samla mr för att fixa så mycket gratis boende som möjligt?

Jag är helt enkelt i förstadiet av planeringen. Strategisk fas. Snart blir det mer konkret.

Tack. Då blir det som redan nämnt 6 biljetter till fullt pris så det kräver en ganska stor hög EuroBonuspoäng samt ett antal 2-for-1 vouchers. Sen var det tajming, när detta finns och när resan sker.

Jag letar nu själv 4 Business + en betald till ”området” m.a.o Thailand, Indonesien, Vietnam och den köper jag den 5:e till mig själv. Vi är 4 vuxna och ett barn, som kommer vara 2 år vid resan så det är fullt pris för honom.
 

Vilhelm

Medlem
S
Följde du min länk? Man kan inte boka star alliance via vanliga sas-sidan
Ja, men hamnade nog ändå inte på rätt ställe. Sitter på mobilen och det var en väldig massa godkännanden och saker innan bokningssoda dök upp.

Hittade rätt nu. Verkar inte finnas business för hela familjen någomstans. Men det finns economy för 45000 per person... Med två vouchers skulle jag då behöva 360000 eurobonus poäng... Låter svårt.
 

Vilhelm

Medlem
Tack. Då blir det som redan nämnt 6 biljetter till fullt pris så det kräver en ganska stor hög EuroBonuspoäng samt ett antal 2-for-1 vouchers. Sen var det tajming, när detta finns och när resan sker.

Jag letar nu själv 4 Business + en betald till ”området” m.a.o Thailand, Indonesien, Vietnam och den köper jag den 5:e till mig själv. Vi är 4 vuxna och ett barn, som kommer vara 2 år vid resan så det är fullt pris för honom.
Verkar inte finnas business för hela familjen vid någon tidounkt. Men det finns economy för 45000 per person... Med två vouchers skulle jag då behöva 360000 eurobonus poäng... Låter svårt
 

Canadien

Medlem
Verkar inte finnas business för hela familjen vid någon tidounkt. Men det finns economy för 45000 per person... Med två vouchers skulle jag då behöva 360000 eurobonus poäng... Låter svårt


Nej 6 pers i Business är svårt, för att inte säga snudd på omöjligt. Boka ekonomi är ingen bra affär för poängen, de får ett värde på typ 1 öre istället för kanske 15 öre om man reser Business.
 

Tonton

Medlem
Verkar inte finnas business för hela familjen vid någon tidounkt. Men det finns economy för 45000 per person... Med två vouchers skulle jag då behöva 360000 eurobonus poäng... Låter svårt

Om du väntar till lite närmare avgång med att boka så har Lufthansa, Singapore Airlines och Swiss i princip kontinuerligt 6+ säten i Business till Asien, och även Singapore.
 
Toppen