Senaste nytt

Hjälp med lounge besök på min resa

danielhog

Medlem
Jag hade mer än 12 timmar i Bangkok och kunde därför inte checka bagaget hela vägen utan fick hämta ut det i Bangkok. Därför ville golfbilschauffören köra mig till immigration istället för till förstaklassloungen.
Hur löste du det? Lounge och sen immigration? Och lät väskan snurra lite?
 
Hur löste du det? Lounge och sen immigration? Och lät väskan snurra lite?
Jag sade till golfbilschauffören att jag ville åka till förstaklassloungen och då sa han nej eftersom jag var arriving passenger. Jag påpekade att jag hade en connecting flight och att jag har fått tillgång förut i samma situation och då snackade han med någon på kommunikationsradion och sade åt mig att vänta vid gaten tills han hade lämnat av några andra passagerare vid immigration. Därefter körde och eskorterade han mig till förstaklassloungen. Jag hade inte något boarding pass till min connecting flight och därför var det viktigt att golfbilschauffören eskorterade mig hela vägen. Väl i loungen tog jag en snabbdusch och fick ett slumber room och somnade (jag landade runt midnatt svensk tid). När jag vaknade gick jag till immigration (det var kö men ett förstaklass boarding pass verkar ge fast track; de delade inte ut någon fast track voucher som de gjorde förr i tiden) och sedan gick jag till Thai baggage service center och hämtade ut min väska. Loungevärdinnan snackade något om att min väska väntade på mig på 4:e våningen (departure level, dvs incheckningsdiskarna), men det trodde jag som tur var inte på. Sedan var det bara att checka in och gå tillbaka till loungen och boka in 2 x 30 minuters massage.
 
Rart at du måtte hente bagasjen når du kun mellomlandet i 12t. Normalt er jo alt mindre enn 24t transit som gjør at bagasjen kan sendes videre. Så burde ikke være forskjell på 6t, 12t eller 23t angående bagasjen.
 

danielhog

Medlem
Jag sade till golfbilschauffören att jag ville åka till förstaklassloungen och då sa han nej eftersom jag var arriving passenger. Jag påpekade att jag hade en connecting flight och att jag har fått tillgång förut i samma situation och då snackade han med någon på kommunikationsradion och sade åt mig att vänta vid gaten tills han hade lämnat av några andra passagerare vid immigration. Därefter körde och eskorterade han mig till förstaklassloungen. Jag hade inte något boarding pass till min connecting flight och därför var det viktigt att golfbilschauffören eskorterade mig hela vägen. Väl i loungen tog jag en snabbdusch och fick ett slumber room och somnade (jag landade runt midnatt svensk tid). När jag vaknade gick jag till immigration (det var kö men ett förstaklass boarding pass verkar ge fast track; de delade inte ut någon fast track voucher som de gjorde förr i tiden) och sedan gick jag till Thai baggage service center och hämtade ut min väska. Loungevärdinnan snackade något om att min väska väntade på mig på 4:e våningen (departure level, dvs incheckningsdiskarna), men det trodde jag som tur var inte på. Sedan var det bara att checka in och gå tillbaka till loungen och boka in 2 x 30 minuters massage.
Tack för en utförlig beskrivning. Bara ett sista förtydligande, du hade incheckat bagage? Berättade du detta för någon som skulle fånga upp bagaget eller lät du det vara bara så fick personalen plocka upp det?
 

Mehe

Medlem
Så va tycker ni man ska göra?

Star alliance lounge i cdg?

I bkk, vilken ska man ta där då jag uppenbarligen inte kommer in i first lounge då jag reser dit med first tg men ut med SQ bus.

Samma sak i SIN, vad kan man testa där på en busniess biljett?
 

danielhog

Medlem
Så va tycker ni man ska göra?

Star alliance lounge i cdg?

I bkk, vilken ska man ta där då jag uppenbarligen inte kommer in i first lounge då jag reser dit med first tg men ut med SQ bus.

Samma sak i SIN, vad kan man testa där på en busniess biljett?

I medan citat har du fått bra svar :)
Stockholm: SAS Plus-loungen (vet inte om "bör" pricka av den, du är nog lika lycklig om du hoppar över den).
Bangkok: Eva, Singapore och/eller Turkish.
Singapore: Singapore Airlines SilverKris Lounge Business Class.
Colombo: Araliya Lounge (vet inte om den är värd ett besök, men det är den enda du får tillgång till).
Paris: Det ska finnas en Star Alliance förstaklasslounge där, men den ska tydligen inte vara så bra, eventuellt är Lufthansa Senator-lounge bättre. Någon annan fyller säkert i med tips.

Du kan kolla här vilka du får lov att besöka: Lounge Information - Star Alliance - Star Alliance

Första klass loungen på CDG är stängd pga renovering :(
 
Tack för en utförlig beskrivning. Bara ett sista förtydligande, du hade incheckat bagage? Berättade du detta för någon som skulle fånga upp bagaget eller lät du det vara bara så fick personalen plocka upp det?
Ja, jag hade incheckat bagage. Nej, jag berättade inte det för någon, men både golfbilschauffören och loungevärdinnan verkade känna till att jag hade checkat in en väska.
 
Toppen