Senaste nytt

Hjälp med första bonusresan Star Alliance

Hej!

Börjat kolla på resor inför nästa vinter, första bonusresan. Verkar som att resor redan börjar gå åt, eller har allt inte släppts ännu? För ex. mellandagarna 2020. Förvisso har inte returresor släpps ännu på tänkta datum, men snart =)

Men som jag förstår det kan man göra en bokning, säg att jag hittar en lämplig Open Jaw, sedan "finjustera" med ombokning framöver. Kostar då varje försök till ombokning/samtal, eller faktisk ombokning? Om man vill ändra datum, en ruttändring/layover eller liknande.

Lägger denna här om någon vill komma med input, förslag eller tips:
Tacksam för alla svar.
  • Varifrån vill du börja din resa? - Stockholm
  • Var är din destination? - Bali & Singapore som utgångspunkt, exempelvis Open Jaw med dessa två destinationer. Vill nog ha mer än en lång layover i Singapore.
  • När vill/behöver du resa ut? Tanken är mellandagarna (25-29/12) 2020
  • När vill/behöver du komma hem? ca 3 veckor efter utresan. Alltså cirka 16-21 Jan, 2021.
  • Hur länge vill du vara borta? ca 3 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business (Ev. economy något leg)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS/Singapore Airlines/Lufthansa, eller vad som rekommenderas
  • Vad är din budget? 165K poäng + Amex 2f1
  • Vad är det viktigaste för dig? Egentligen vistelsen på destinationera. Gärna trevligt flygbolag och kabin.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna 23h layover i någon Europeisk stad som Amsterdam eller "där nere" som Bangkok eller Kuala lumpur. Här blir det svårt för mig med bokning. Enklast att bara ringa?
 
  • Gilla
Reactions: A87
Eller ja, med point-sharing har vi lite fler poäng men det är väl 165k som gäller för business. Vi är renodlade economyåkare så kan åka det också men vill ju också utnyttja poängvalutan och lite biz :)
 

danielhog

Medlem
Endast faktiska ombokningar kostar, försök som blir nekade eller om det t.ex. inte finns tillgång debiteras inte.

Dina datum är de populäraste på året så jag skulle boka en enkel utresa nu eller en ”dummy”-retur. Huvudregeln är att inte vänta om du hittar tillgängliga bonusbiljetter som du är intresserad av.
 

danielhog

Medlem
Snabb sökning på SAS verktyg ger smidig resa till SIN via PEK, dvs ARN - PEK - SIN. 25/12, 26/12, 27/12 samt 29/12.

29/12 finns även med Singapore airlines via DME. Jag hade tagit någon av dessa för att få riktig business direkt från ARN samt slippa onödiga mellanlandningar.
 
Snabb sökning på SAS verktyg ger smidig resa till SIN via PEK, dvs ARN - PEK - SIN. 25/12, 26/12, 27/12 samt 29/12.

29/12 finns även med Singapore airlines via DME. Jag hade tagit någon av dessa för att få riktig business direkt från ARN samt slippa onödiga mellanlandningar.

Jag får inte fram någon ditresa 25-26/12..
 

danielhog

Medlem
Jag får inte fram någon ditresa 25-26/12..
Testa igen, platserna syns för mig.

E0CD0539-CF57-48B0-BC0A-B49A6B402F4E.jpeg
 
Toppen