Senaste nytt

Hjälp med bonusresa i Business till Los Angeles eller San Francisco

airborn

Medlem
Hej,

Fixat barnvakt några dagar och vill flyga med frun till Calfornien. har dock svårt att hitta biljetter i Business Class. Hoppas att ni kan hjälpa mig.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alternativt Malmö
  2. Var är din destination? Los Angeles och/eller San Fransico. OK att saxa destinationerna
  3. När vill/behöver du resa ut? hela februari, mars, april och maj funkar
  4. När vill/behöver du komma hem?
  5. Hur länge vill du vara borta? 3-4 nätter på destination, t.ex onsdag ut till söndag. Kan inte vara borta längre än 4 nätter (plus en natt ombord)
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med SAS. gillar deras hårdvara direktflyg och slippa bränsletillägg
  9. Vad är din budget? (per person) har Amex 2-4-1 och 150.000 poäng.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
 
Last edited:

flonken

Medlem
Kika på denna sida så ser du tillgängligheten så SAS-flygningar i business class.

SAS business award availability - Travelhacks

Det enda som finns med dina datum är till San Fransisco,
CPH - SFO 2018-05-29: 2st
SFO - CPH 2018-06-04: 2st

Boka nu och hoppas på att det dyker upp lediga platser på datum som ligger närmare varandra.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag hittar massor av tillgänglighet med nya Swiss B777-300ER till LAX, så ta sig till antingen LA eller San Fran är inte något problem i allmänhet. Men att göra det med SAS är en annan femma o_O

OT: har ändrat rubriken. Undvik gärna förkortningar i rubriken tack
 

Erik M

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Los Angeles och/eller San Fransico. Eller Portland! Kanske helst: ut till San Fran och hem från LA
  • När vill/behöver du resa ut? hela april och maj funkar, utom de första fem dagarna i respektive månad
  • Hur länge vill du vara borta? 8-12 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? I Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Turkish, Lufthansa, Air Canada kanske. SWISS är mindre bra tror jag?
  • Vad är din budget? (per person) har Amex 2-4-1 och 130.000 poäng.
  • Vad är det viktigaste för dig? Smidig och bekväm resa: bra tider och bra business class
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna!
Jag ser att det inte finns platser med SAS. Med United hittar jag rätt många alternativ med SWISS, men jag har inte hört så gott om dem? Turkish vore toppen. En SAS-agent sa till mig idag att jag borde söka igen i oktober, men det låter konstigt. Jag trodde det var vanligare att biljetter dyker upp och försvinner tidigare än så.
 

Alf

Medlem
Jag ser att det inte finns platser med SAS. Med United hittar jag rätt många alternativ med SWISS, men jag har inte hört så gott om dem? Turkish vore toppen. En SAS-agent sa till mig idag att jag borde söka igen i oktober, men det låter konstigt. Jag trodde det var vanligare att biljetter dyker upp och försvinner tidigare än så.

Var har du fått ifrån att SWISS inte skulle vara bra? SWISS tillhör de bättre flygbolagen i Europa och deras långlinjer är bra med en bra business klass. Att föreslå Turkish istället är tycker jag är helgalet. Längre restid och ett allt igenom sämre flygbolag. Nu tillhör jag de som alltid väljer bort Turkish, men att påstå att SWISS är sämre tycker jag är fel.
 
Var har du fått ifrån att SWISS inte skulle vara bra? SWISS tillhör de bättre flygbolagen i Europa och deras långlinjer är bra med en bra business klass. Att föreslå Turkish istället är tycker jag är helgalet. Längre restid och ett allt igenom sämre flygbolag. Nu tillhör jag de som alltid väljer bort Turkish, men att påstå att SWISS är sämre tycker jag är fel.

Jag brukar också välja bort Turkish om jag kan, men inte pga dålig service utan av andra skäl.

Jag flyger alltid Economy men där får jag ju säga att Swiss inte imponerar. Turkish har mycket bättre Economy class än Swiss och det har även SAS, Lufthansa och Austrian.

Men, som sagt, jag vet inget om Business class. :)
 
  • Gilla
Reactions: Alf
SAS ekonomi är ju sämre än alla de. Man får inte ens all dricka fri ombord när man betalar över tusen euro för en biljett longhaul.
 
SAS ekonomi är ju sämre än alla de. Man får inte ens all dricka fri ombord när man betalar över tusen euro för en biljett longhaul.

Nu var det en jämförelse med Swiss detta gällde och då anser jag SAS vara bättre (liksom de övriga bolagen som jag nämnde). Allt har inte med fri dricka att göra. Säte, IFE, benutrymme, mat mm spelar också roll och där är SAS bättre än Swiss.
 
Toppen