Senaste nytt

Hjälp! Kort bytestid i Bangkok (55 min), Thai Airways

Se till att hon inte är "för" höggravid, då får hon inte åka ;)
Info om graviditet från Thais hemsida.
• Pregnant women : non complicated pregnancy is accepted on board; the conditions depend on the airlines to prevent premature labor on board; caution should be exercised about frequent flying during early weeks because of hypoxia. The conditions for pregnant women are as follows :
1. Pregnancy more than 28 weeks must have a medical certificate confirming the date of delivery and conditions of pregnancy

2. Single pregnancy can travel until 36th week for the flight less than 4 hours and 34th weeks for the flight more than 4 hours. The medical certificate with estimate date of delivery and confirmation of a normal pregnancy is needed. 3. Multiple or complicated pregnancy (placenta previa, past history of premature delivery etc.) are relatively contra-indicated for travelling long distance by air, the medical approval from the company is absolutely needed. 4. Pregnancy more than 36 weeks is an absolute contra-indication for travelling by air.
 

staff

Medlem
Inga problem att hoppa av i HKT, säg till på ARN. Har då returbiljett till ARN på samma bokning så kan du räkna med att denna inte är giltig för du har avbrutit resan.
Ar det verkligen "safe" att saga till pa ARN? Bryter man inte mot nagon typ av regel och riskerar (minimal risk sa klart) att bli denied boarding?
 

011430121

Medlem
Om det är på en returbiljett du åker på så skulle jag säga till i HKG att jag mår inte bra och kommer inte att kunna åka.
 

staff

Medlem
Om det är på en returbiljett du åker på så skulle jag säga till i HKG att jag mår inte bra och kommer inte att kunna åka.
Det ar en enkelbiljett, ARN-HKT-BKK. Forstar att det ar enklare att saga till pa ARN redan nar jag checkar in, men samtidigt vill jag inte riskera att de vagrar att checka in mig/denied boarding.
 

JonW

Medlem
Jag är mest förvånad att man säljer biljetter under MCT som är 1:15 h i BKK.
Frånsett det så borde det gå bra om allt är på tid.
 

agehall

Medlem
Jag hade frågat på ARN och vid negativt svar sagt att jag ska flyga till BKK och sedan tagit problemet i HKT.

Det hade inte jag gjort. Finns inget att vinna på att fråga på ARN. Ta det i HKT istället.

Jag är mest förvånad att man säljer biljetter under MCT som är 1:15 h i BKK.
Frånsett det så borde det gå bra om allt är på tid.

Fast MCT för TG-TG på **-HKT är just 0.55, inte 1.15...
 

jtq

Medlem
Hej,

Som Goldfinger påpekar, den största risken med din plan är att flyget från Phuket inte avgår i tid, har hänt mig några gånger. Annars inga problem att hinna i Bangkok som många andra skriver.

Lycka till
 

JonW

Medlem
Det hade inte jag gjort. Finns inget att vinna på att fråga på ARN. Ta det i HKT istället.



Fast MCT för TG-TG på **-HKT är just 0.55, inte 1.15...
Ja, ser nu att det i vanlig thaiordning är något rörigt, men detta verkar gälla TG:

TG's MCTs for Suvarnabhumi are:

a ) International TG to International TG - 55 mins
b ) Domestic TG to Domestic TG - 55 mins
c ) International TG to Domestic TG or v.v. - 75 mins
d ) International TG to Domestic TG (Chiangmai / Chiang Rai / Phuket / Hat Yai / Krabi) or v.v. - 55 mins
e ) International TG / Domestic TG to Star Alliance or v.v. - 75 mins
 
Toppen