Senaste nytt

Hjälp - Awardresa/poängresa till Taipei och Singapore

Jim_

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Open Jaw med Taipei som första destination och Singapore som andra destination.
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 1/9 -15/10 2021
  5. När vill/behöver du komma hem? Köpenhamn 30 oktober
  6. Hur länge vill du vara borta? ca. 3-4 veckor
  7. Hur många personer som skall resa? 2+2 Vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? Kommer att få ihop 315 000 Eurobonuspoäng under januari och sikta på att få ihop 330 000 vid feb/mars. Inneha två 2-4-1 vouchers.

  11. Vad är det viktigaste för dig? Att alla 4 resenärer kommer fram till Taipei inom loppet av högst en dag emellan

  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Vore hemskt tacksam för all tips vi kan få då denna är första awardresa vi försöker oss på att boka.
Vi är 4 vuxna men ha förstått att det kan vara svårt att få ihop 4 businessclass på samma flyg. Vi skulle kunna tänka oss att splittra oss i 2 flyg. 2+2, dock inte mer än någon dag emellan.

Vi kommer att vara i Taiwan i ca. 10 dagar, kommer att lösa biljetterna till Singapore därifrån. Sedan ta vi oss hem från Singapore till Köpenhamn.
Hemresan är vi mer flexibla och behöver inte anlända till Köpenhamn tillsammans, ok att det skiljer sig upp till en vecka.

Högst på frugans önskelista är att åka med Singapore Airlines, men det känns vanskligt att vänta med bokningen, vad är den allmänna känslan i forumet? Kommer man att kunna flyga med Singapore Arlines med poäng till dess?

Tack ödmjukast för hjälpen :D
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Finns platser med för 4 personer i Business från Stockholm (ARN) till Taipei (TPE) på de flesta datum mellan 1 september 2021 - 15 oktober 2021.

Här är en sökning jag snabbt gjorde för resor med max 1 byte.

Screenshot 2020-12-28 at 14.35.00.png

Bara att välja och vraka.
 

Jim_

Medlem
Turkish är nog eran bästa chans att hitta 4 platser i C till Taipei
Tack för tipset. Hur kolla jag tillgängligheten på Turkish? Har kollat en del på United men verka mest Thai som dyker upp där. Har under senaste veckorna även kollat på SAS, att flyga till Beijing eller Shanghai och EVAair därifrån till Taipei. Men svårt att se tillgängligheten på EVAair.
 

Samosaguas

Medlem
Tack för tipset. Hur kolla jag tillgängligheten på Turkish? Har kollat en del på United men verka mest Thai som dyker upp där. Har under senaste veckorna även kollat på SAS, att flyga till Beijing eller Shanghai och EVAair därifrån till Taipei. Men svårt att se tillgängligheten på EVAair.
@Tonton har använt Awardfares.com i sökningen ovan som är en betaltjänst för bonusbiljetter. Det går dock att söka på diverse sidor gratis för att hitta biljetter. För att vara säker på tillgänglighet måste du dock ringa SAS.
 

Jim_

Medlem
@Tonton har använt Awardfares.com i sökningen ovan som är en betaltjänst för bonusbiljetter. Det går dock att söka på diverse sidor gratis för att hitta biljetter. För att vara säker på tillgänglighet måste du dock ringa SAS.
Tack för förtydligande. Har ett gratis konto på Awardfares.com men fick inget resultat när jag sökte... Antar att man behöver tecknar ett abonnemang där för att få ut nåt vettigt
 

Samosaguas

Medlem
Tack för förtydligande. Har ett gratis konto på Awardfares.com men fick inget resultat när jag sökte... Antar att man behöver tecknar ett abonnemang där för att få ut nåt vettigt
Stämmer bra! Är det något specifikt datum du undrar över så kan jag kika om det verkar finnas 4 platser med Turkish?
 

Tonton

Medlem
Turkish på alla flighter, om jag minns rätt.

Sökte även Singapore (SIN) - Stockholm (ARN) för fyra personer i business och hittar mängder där också, med ett byte antingen i Istanbul (IST) eller Zurich (ZRH).
 
Last edited:
Toppen