Hjälp att hitta biljetter Stockholm till New York sommar 2022

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Snoffsan, 18 Oktober 2021.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hittar två möjliga resor hem den 13e eller 14e. Finns minst 2 business och ekonomi på båda dessa. Hur Air Serbia är vet jag inte, de hade bra betyg förut, men mycket kan ju ha ändrats.
    Screenshot_20211018-161711_Chrome.jpg
    Screenshot_20211018-161831_Chrome.jpg

Om jag var ni skulle jag slänga mig på luren och boka detta nu på en gång, inte säkert det finns kvar om 1h. Ni har 24h öppet köp, efter det får ni tillbaka allt utom 450sek per person.

2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt hittat - men codeshare med Air Serbia är kanske inte så sannolikt att de kan boka hos SAS? Eller tänker jag fel angående Ethiad-samarbeten och annat?

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bra poäng, Air Serbia alternativet går nog inte att boka, om nu inte sas har något samarbete där. Alternativet via Bryssel ska dock fungera.

Snoffsan och taxvalp gillar detta.
  4. Snoffsan

Snoffsan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TACK!!!! Suttit i telefonkö med SAS till nu :)

Jag har bokat resan nu! Blev Sthlm-Palma-New York dit och New York-Brussel-Stockholm hem. Business för mig och maken och ekonomy for barnen :)

Så glad för att det bara blev en mellanlandning och inga konstiga övernattningar.

Tack igen för hjälpen!

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att ni kunde boka resan! Hoppas det även är familjefrid efter att föräldrarna åkt business och barnen åkt ekonomi :D.
    Stor chans att ni blir först på forumet att testa United från Palma.

6. Tonton

Tonton Medlem

Är det där en utmaning? :D

7. Snoffsan

Snoffsan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha ja hade kunnat sluta illa men de blev glada över att få följa med och slippa betala för sina egna biljetter i alla fall :)

Lite speciellt med en mellanlandning i Palma men vi är överlyckliga! Hade aldrig kommit på att leta på den mellanlandningen så är så tacksam för din hjälp!

palmen gillar detta.
  8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut, vi behöver fler som åker och skriver rapporter. Du får till 10:00 imorgon på dig att boka en resa innan.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tacka Air Canada, jag sökte bara ARN-NYC på deras awardsök och detta alternativ dök upp. Det har som sagt i slutet på förra veckan öppnats upp massa nya rutter med United och god tillgång.
    Återstår att se för er om det är charterstämning ombord, de flesta som åker den sträckan är nog på väg hem gissar jag.

Snoffsan gillar detta.
  10. DeWi

DeWi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skickade hem ungarna 16, 18 och 24 från Sydney för 4 år sedan med helt annan routing än vi. De flög SYD-SIN-FRA-MUC-ARN i ekonomi medan vi flög SYD-PEK-FRA-ARN i business och landade ca 18 timmar efter dem .
    Dock åkte vi tillsammans ARN-LHR-ICN-SYD i business till Australien.
    Var en riktigt nyttig resa för dem att se hur man vill/kan åka

Berglund och palmen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!