HJÄLP!! Utgångna Eurobonud-poäng & 2-4-1

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av mastermint, 9 September 2020.

  1. mastermint

    mastermint Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

    Vi har en resa bokad till NYC om ca 1,5 vecka som är bokad på Eurobonus-poäng och 2-4-1. Som coronaläget är just nu vill vi boka om till våren, men både poäng och voucher har dock gått ut. Enligt
    SAS ska vi dock ha rätt att boka om resan iallafall under pandemin.

    När vi ringde till SAS idag säger de att de inte kan boka om EuroBonus-bokningar som innehåller 2-4-1 utan man måste ringa till 2-4-1 hos Amex på ett 018-nummer. (Det kan tilläggas att vi inte heller har Amex kvar, vilket vi hade när bokningen gjordes).

    Vår undran är nu om vi ska hoppas på att SAS ställer in flighten (ev. återbetalning av poäng + voucher), eller om vi ska kontakta Amex och hoppas på att de inte tycker vouchern har "förfallit enligt medlemsvillkoren"??

    ...Väldigt märkligt för övrigt om SAS inte kan boka om sina egna resor, särskilt när EuroBonus-resan i sig är en SAS Plus/Business.

    Vad göra?

    MVH M/
     
  2. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad mer än att göra som SAS kundtjänst instruerar dig, ring Tallinn på 018-numret, tänkte du dig?

    Att betta på inställda flygningar känns väldigt osäkert som utväg.
     
    aruba1 och 011430121 gillar detta.
  3. mastermint

    mastermint Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Japp, det är väl mer att man kanske egentligen inte har rätt att utnyttja vouchern om man inte längre är medlem i Amex, men jag tänker kanske fel... (fast logiskt sätt skulle det då gå att boka om en SAS Plus/Business-biljett men det går normalt inte med förfallna poäng, bara nu under COVID-19).
     
  4. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jodå!
    Ja, det gör du.
     
    Frisk78, Jane Insane och mastermint gillar detta.
  5. mastermint

    mastermint Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ok, tack för hjälpen! :)
     
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är "SAS Tallinn" som hanterar alla bokningar där amex voucher är inblandad. Vanliga kundtjänsten får normalt sätt inte röra dessa över huvud taget.

    Bara att ringa det 018-nummer du blivit hänvisad till så får du ta ärendet med dom.

    Att du inte har kvar amex spelar ingen roll i detta sammanhang.
     
    mastermint, Jane Insane, 011430121 och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×