Senaste nytt

HJÄLP! Måste kvalificera mig till Diamant

Hej,
Jag sitter på ett litet problem. den 31 Juli löper min kvalificeringsperiod ut och jag har nu ett bekymmer att jag måste få in ytterligare 25 000 EB-poäng.

Tyvärr försvann några flyg under 4x kampanjen då det blev avbokade vilket nu skapat vidare bekymmer i min kvalificering.

Innan covid lyckades jag lösa detta med en T/R i business till New York, men då mycket av världens länder är stängda har jag lite problem att hitta flights.

Jag vet att Swiss har flyg till Bangkok, och jag kan klämma av detta i business över en helg, men finns det bättre alternativ? Jag skulle verkligen uppskatta om jag kunde få er hjälp. Budgeten är 30 000 kronor.

Allt gott och tack för hjälp mina kära flygvänner!
 

E.K

Medlem
Asien kan du nästan stryka från listan för det är totalt igenbommat eller oerhört svårt att ta sig dit.
 
Asien kan du nästan stryka från listan för det är totalt igenbommat eller oerhört svårt att ta sig dit.
Läste lite om Seoul, Korea. Verkar som vi har en öppning här och möjlighet att resa in och åka hem med vändande plan?
Isåfall kanske Etihad är ett alternativ. Dock osäker då den information jag just hittat är knapphändig.
 

NotRyan

Medlem
Läste lite om Seoul, Korea. Verkar som vi har en öppning här och möjlighet att resa in och åka hem med vändande plan?
Isåfall kanske Etihad är ett alternativ. Dock osäker då den information jag just hittat är knapphändig.
Etihad kan du glömma direkt då dom inte ger baspoäng på någon rutt, bara extrapoäng på vissa rutter Europa till AUH.
 

fcx

Medlem
Det mest kostnadseffektiva brukar vara att boka plus inom Europa. Utgår du från GOT kan du boka GOT-ARN-CPH-BER-CPH-ARN-GOT på en biljett och bränna av på en dag för någon tusenlapp. Bor du inte där kan du boka en ARN-GOT-ARN separat och saxa den. Tre sådana vändor borde räcka.

Men varför lägga så mycket pengar på att kvala till Diamond? Vilka förmåner vill du nå som inte ingår i gold?
 
Toppen