Senaste nytt

Hitta fast track Charles de Gaulle, T1

Varför har Star Alliance mer rätt än SAS? SAS är ju de som faktiskt utför saker och ting och borde ha bäst koll. Star Alliance är mer en sammordningsfunktion och har väldigt lite med oss resenärer att göra, även om de ibland vill framstå som att de är väldigt viktiga för oss.


Jag håller med. Om T2 är en 10/10 på en skala så är nog T1 bara 9.99/10. Framförallt om man ankommer med flyg från länder utanför EU så kan T1 vara ett rent helvete.
SAS kan ju ha Fasttrack för sina resenärer på CDG men officiellt har inte konceptet Goldtrack införts där ännu.
 

Alf

Medlem
Har aldrig fått någon fast track på T1, varken med SAS eller när jag åkt F med asiatiska bolag. Först lång kö genom passkontroll och lång kö i säkerhetskontroll. En av de sämsta flygplatsena jag vet och speciellt T1.
 

agehall

Medlem
Har du aldrig fått det med SAS alltså? Jag är 100% säker på att jag fått det vissa gånger iaf.
 

Dr. Miles

Expert
Har aldrig fått någon fast track på T1, varken med SAS eller när jag åkt F med asiatiska bolag. Först lång kö genom passkontroll och lång kö i säkerhetskontroll. En av de sämsta flygplatsena jag vet och speciellt T1.
Det finns Fast track på Paris CDG T1 när man passerar immigration. Det kallas "Accès no.1".
Immigration, Border control - PARIS-CDG CHARLES de GAULLE AIRPORT

Man får en sådan voucher vid check in när man reser i Business class / First class, i alla fall när jag reste med Air China till Beijing.
Acces No1.jpg
 

Alf

Medlem
Det finns Fast track på Paris CDG T1 när man passerar immigration. Det kallas "Accès no.1".
Immigration, Border control - PARIS-CDG CHARLES de GAULLE AIRPORT

Man får en sådan voucher vid check in när man reser i Business class / First class, i alla fall när jag reste med Air China till Beijing.
Visa bifogad bild 52217

Det är ju alltid något, jag fick i varje fall inte någon sådan när jag åkte med Malaysian. Jag tyckte inte heller kön till säkerhetskontrollen var så besvärande. Den långa kön var ju före immagration.
 

Dr. Miles

Expert
Det är ju alltid något, jag fick i varje fall inte någon sådan när jag åkte med Malaysian. Jag tyckte inte heller kön till säkerhetskontrollen var så besvärande. Den långa kön var ju före immagration.
Denna Fast track är just för immigration.
 

agehall

Medlem
Denna Fast track är just för immigration.
Kan säga att när vi landade med MH för något år sedan så var det ett massivt hav med folk där det var helt omöjligt att tas sig fram till någon slags prio kö. Hade vi inte kunnat ta en transfer buss till vår BA-flight så hade vi nog stått där än.
 

Dr. Miles

Expert
Kan säga att när vi landade med MH för något år sedan så var det ett massivt hav med folk där det var helt omöjligt att tas sig fram till någon slags prio kö. Hade vi inte kunnat ta en transfer buss till vår BA-flight så hade vi nog stått där än.
Ja, så var det även för mig när jag skulle flyga ut med Air China från Paris CDG T1.
Men det fanns en separat kö för "Accès no.1" men om man inte vet att det finns en separat kö, kan man enkelt att hamna i den superlånga allmänna kön.
 
Till CDG:s försvar så kan jg säga att ankommer man med AF:s kvällsflyg från Stockholm vid 21-tiden så är det nästan tomt i terminalen och går ofta snabbt att komma ner till Metron. Så det beror väl som alltid helt på när man passerar.
 
Toppen