Senaste nytt

Hitta enkelbiljett i business class från Singapore till Stockholm

Fredrik_31

Ny medlem
Hej!
Jag är ny här på forumet. Letar efter en resa hem från Singapore till ARN i januari nästa år i business class.

Har tittat på Singapore Airlines via Köpenhamn och deras enkelbiljetter kostar över 40 000 kr på SAS hemsida.
En tur- och returbiljett från Stockholm->Singapore kostar däremot 12 480 kr (go-klass dit och business tillbaka).

Går det att köpa en sådan biljett och bara åka på hemresan? SAS har ju också 24-timmars avbokning efter köpet så skulle jag kunna avboka bara utresan och få pengarna tillbaka?

Eller ni har något annat tips på hur man hittar någorlunda prisvärda biljetter i business class, som helst ger Star Alliance-poäng.
 

Frisk78

Medlem
Från flygresor.se
upload_2019-6-25_23-1-52.png
 

ACervin

Medlem
Enkel biljetter är ju ofta dyra. Försöker själv boka dessa med poäng eller köpa en ToR, flyga första sträckan och sedan bara strunta i returen. Det har hitills gått bra. Bangkok och Jakarta ligger inte så långt bort om nu deras marknad för business biljetter inte är så stark som i Singapore så är det kanske billigare?
 

ZZZebra

Medlem
Är ju ett bra tag kvar till januari, så invänta kampanjerna som brukar komma efter sommaren.

Måste du ha en biljett så har du ju tips ovan. Men för att svära lite i kyrkan så är ett helt annat alternativ:

1. Köp en LCC till Bangkok
2. Flyg Norwegian i Premium (är helt ok fast det är Norwegian). Biljetter i Premium finns för ca 6.000 enkel. De kör med kampanjdagar då de ger typ 15% på alla biljetter, så då blir det ännu billigare.
3. Om du absolut vill ha poäng så kan du använda de 9-10.000 kr du sparar på biljetten köpa SAS EB-poäng. Beroende på besparingen kan det bli upp mot 50.000 extrapoäng (ej statusgrundande).
4. Om du betalar poängköpet med ett Amex, så får du lägga till dessa poäng (mängd beroende på vilket sorts Amex du har)
5. För dessa poäng har du nästan en ny enkelresa i SAS C

Inte exakt vad du frågade efter, men se det som ett alternativ "utanför boxen".

Att många avråder från att köpa poäng från SAS, det tror jag de flesta vet vid det här laget.
 

Fredrik_31

Ny medlem
Tack för alla tips!

Har redan köpt en biljett till Australien med Air India och tänker åka hem via Singapore.
Turkish Airlines har väl precis som Air India 2-2-2-säten i business class? Annars låter det intressant.

T/r från Singapore blev mycket dyrare, minst 20 000 kr.
Norwegian via Bangkok är helt klart ett alternativ.

Tror ni biljetterna kan sjunka i pris? I så fall väntar jag och sätter Norwegian i Premium eller Singapore Airlines i ekonomi som reservplan (notera ordvitsen :) ).
 
Toppen