Senaste nytt

Historic Hotels of Europe och Countryside Hotels

JanneD

Medlem
Har nu bokat in mig på ett annat av Countrysides medlemshotell, Karlaby Kro på Österlen. Någon som bott där? Ser väldigt trevligt ut och bokningsprocessen var också genuint trevlig och tillmötesgående.

Karlaby Kro – Hotell i Skåne | Countryside Hotels

Hotell Österlen i Skåne | Karlaby Kro

Trevligt hotell, bott där några gånger. Stora rum (iallafall de vi fått). Mycket bra mat alla gångerna. Nöjd!
(Nöjd med nästan alla Countryside jag bott på, ett 10-tal olika)
 

squeezen

Medlem
Har nu bokat in mig på ett annat av Countrysides medlemshotell, Karlaby Kro på Österlen. Någon som bott där? Ser väldigt trevligt ut och bokningsprocessen var också genuint trevlig och tillmötesgående.

Karlaby Kro – Hotell i Skåne | Countryside Hotels

Hotell Österlen i Skåne | Karlaby Kro
Också bott där, gillade käket med tillhörande vinpaket. Minns min fru var gravid med vår äldsta och fick anpssade cider/must etc.
dock några år sedan sist.

Hade ett rum som var lite lyhört tyvärr utifrån korridoren. Testade aldrig spa delen pga tidsbrist.
Men allmänt var det väldigt trevligt. Ser tidigare i tråden att du bort på ängavallen, snäppet upp här anser jag jämfört med ängavallen även om jag gillade det också.
 

Agö

Medlem
Trevligt hotell, bott där några gånger. Stora rum (iallafall de vi fått). Mycket bra mat alla gångerna. Nöjd!
(Nöjd med nästan alla Countryside jag bott på, ett 10-tal olika)

Också bott där, gillade käket med tillhörande vinpaket. Minns min fru var gravid med vår äldsta och fick anpssade cider/must etc.
dock några år sedan sist.

Hade ett rum som var lite lyhört tyvärr utifrån korridoren. Testade aldrig spa delen pga tidsbrist.
Men allmänt var det väldigt trevligt. Ser tidigare i tråden att du bort på ängavallen, snäppet upp här anser jag jämfört med ängavallen även om jag gillade det också.
Kul. Ja, White Guide har ju toppenrecensioner av krogen. Jag ska på Daniel Berlin på fredagen så blir kanske inte helt rättvisande att äta krogens mat dagen efter men det blir nog trevligt.
 

Resenären

Medlem
Kul. Ja, White Guide har ju toppenrecensioner av krogen. Jag ska på Daniel Berlin på fredagen så blir kanske inte helt rättvisande att äta krogens mat dagen efter men det blir nog trevligt.
Hur blev det?
Funderar på ett besök inom kort för att återbesöka gamla hemtrakter.
 

Agö

Medlem
Hur blev det?
Funderar på ett besök inom kort för att återbesöka gamla hemtrakter.
Jag tyckte väldigt mycket om Karlaby Kro. Idealt ställe för att göra absolut ingenting över två nätter. Bra nivå på maten (middag, fem rätter) och frukost, småskaligt och framförallt en personlig service jag inte upplevt på så många andra ställen i Sverige. Rummet var stort och fint (vi hade rum 14, vilket är det bästa enligt receptionen och ägarinnan). Trevligt litet pool/spaområde med bastu och möjlighet till behandlignar. När vi var där ösregnade det i 48 timmar så jag kan inte säga att vi tog del av omgivningen annat än att vi fick ta del av Österlen Lyser i varenda liten by vi körde förbi. Men hotellet som sådant, riktigt bra, och jag ser fram emot att besöka det igen till hösten.

De fixade allt med Daniel Berlin, transfer osv. också. Toppen. Om besöket på Daniel Berlin har jag skrivit här.
 

Ricci

Medlem
Karlaby Kro verkar nu vara vara till försäljning.
Lite låst : Karlaby Kro till salu – och en handfull andra hotell i Skåne - Sydsvenskan

Delar av den låsta:

Karlaby Kro till salu – och en handfull andra hotell i Skåne
3 000 kvadratmeter lantligt konferenshotell på Österlen är till salu för 21,5 miljoner kronor. Karlaby Kro är ett av en dryg handfull skånska hotell som just nu söker nya ägare. Men den som hoppas göra snabba klipp i coronatider kan bli besviken – mäklarna vittnar om lika hög efterfrågan som före pandemin.
Karlaby Kro är en klassisk skånegård med vasstak, ett hotell som har renoverats och byggts ut i omgångar.
En skånegård med 22 dubbelrum, restaurang och orangeri med pool söker sina nya ägare.
Karlaby Kro väster om Simrishamn har av ägarparet Sophie Bonér Hindmarsh och Pär Bonér utvecklats till ett av Österlens mer välkända hotell. De köpte det 2002, efter att en brand förstört en av längorna. Efter tio år på gården flyttade de till USA för att driva hotell på Long Island utanför New York. 2016 återvände de hem och tog över Karlaby Kro igen.
Paret har avböjt att kommentera försäljningen.
Mäklaren Marcus Ekström på Mäklarna Ekström & Co räknar inte med någon snabb affär, men anser att det är en ovanligt stor hotellfastighet han ska hjälpa till att avyttra.
– De här ägarna har haft år med omsättning på uppemot 17 miljoner, vilket för Österlen är jäkligt mycket.
 
Toppen