Senaste nytt

Hilton Waldorf London - vilket rum med statusmatch

perhall

Medlem
Hej,
jag är helt vilsen med Hilton, bor oftast på Accor där jag sen länge är Platinum men nu är det fullbokat på Sofitel i London. Måste bo några länder på annat hotell. Funderar på Hilton Park Lane men verkar tycka att även Waldorf är ok.

Har skickat in min status match så om jag bokar idag och reser om en månad lär det vara klart.

Det finns väl inget som hindrar en uppgradering? Jag räknar kallt med att vara Guld eller Platinum när jag kommer fram.

Är det smartast att boka det minsta med lounge access? Kanske är onödigt då jag nog blir Platinum och får det ändå?

Det låter ju orimligt bra men fattar jag detta rätt kommer jag att få gratis frukost, ev. lounge (om Platinum) och garanterad rumsuppgradering, fast jag bara bor 1-2 ggr på Hilton (hittills...)
 

Tonton

Medlem
Hej!

Med statusmatch, menar du status challenge? För mig veterligen kör de ingen statusmatch-runda just nu. Länka annars till det är du snäll! Har vänner som skulle kunna nyttja det :) Och med Platinum menar du Diamond antar jag?

Se gärna på tråden om uppgraderingar på Hilton så kan du se vad jag har fått för uppgraderingar då jag bor på Waldorf i London. Man är aldrig garanterad uppgradering för övrigt - även om jag alltid brukar få det.
 

Tonton

Medlem
Status Match
Det är väl en standard...?
Där fyllde jag i i förmiddags. De ska höra av sig om 5-7 dagar.

Ja jag menar diamond..

Hotellet är ganska ok va?

Ah, ja URLen säger ju "statusmatch"- men enlig min definition så är detta en statuschallenge :) Det krävs ju en motprestation för att behålla kortet :)

Hotellet är helt okej - de har ett bra gym då de använder Fitness First i koppling till hotellet. Loungen brukar vara trevlig, dock mycket folk. Rummen tenderar att vara riktigt fräscha, men är samtidigt av Brittisk stil, vilket inte faller mig i smaken - men det är absolut inget fel på det!

Personligen brukar jag välja att bo på Bankside, trots att mitt kontor ligger 5 min promenad bort från The Waldorf. Men det är mer en smaksak snarare än att Waldorf inte är bra :)
 
Hej,
jag är helt vilsen med Hilton, bor oftast på Accor där jag sen länge är Platinum men nu är det fullbokat på Sofitel i London. Måste bo några länder på annat hotell. Funderar på Hilton Park Lane men verkar tycka att även Waldorf är ok.

Har skickat in min status match så om jag bokar idag och reser om en månad lär det vara klart.

Det finns väl inget som hindrar en uppgradering? Jag räknar kallt med att vara Guld eller Platinum när jag kommer fram.

Är det smartast att boka det minsta med lounge access? Kanske är onödigt då jag nog blir Platinum och får det ändå?

Det låter ju orimligt bra men fattar jag detta rätt kommer jag att få gratis frukost, ev. lounge (om Platinum) och garanterad rumsuppgradering, fast jag bara bor 1-2 ggr på Hilton (hittills...)
Bara så du vet är Hilton Waldorf London är inte en Waldorf Astoria hotell utan ett finare Hilton. De var OK frukost, trevlig bar och överfylld executive lounge.
 

perhall

Medlem
Ah, ja URLen säger ju "statusmatch"- men enlig min definition så är detta en statuschallenge :) Det krävs ju en motprestation för att behålla kortet :)

Hotellet är helt okej - de har ett bra gym då de använder Fitness First i koppling till hotellet. Loungen brukar vara trevlig, dock mycket folk. Rummen tenderar att vara riktigt fräscha, men är samtidigt av Brittisk stil, vilket inte faller mig i smaken - men det är absolut inget fel på det!

Personligen brukar jag välja att bo på Bankside, trots att mitt kontor ligger 5 min promenad bort från The Waldorf. Men det är mer en smaksak snarare än att Waldorf inte är bra :)
Du har rätt, det är en kraftig begränsning på 90 dagar och ett antal kvalificerande stays, men det lär fungera under tiden jag är där...
 

perhall

Medlem
Utmärkt!
Vi behöver inte fler ”gratisDiamonds” än vad det redan finns!
Så kan man ju se det. Det är väl om det blir overcrowded. Jag är själv Platinum i två kedjor (Accor och Nordic Choice) helt på spending, om en tredje kedja vill erbjuda mig att testa tycker jag inte det är att vara "gratisDiamond".
F ö var jag nyligen i USA med några kolleger. Vi hade alla bokat Plus, jag som EBD hade betalat för uppgradering till Business, medan mina kolleger (EBG resp. oklart EBB/EBS) fick det gratis. Det är så det blir ibland, inget att bli bitter för...
 
Toppen