Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

Jönsson

Medlem
Jo, men på en del hotell behöver man påminna personalen om att det ingår.
Det är väl snarare så att hotellpolicyn kan vara att man endast delar ut vatten om gästen aktivt frågar efter det. Har för mig att jag till och med har sett det skriftligt på vissa fastigheter. Har i alla fall aldrig varit med om att bli nekad men har absolut behövt be om ett par flaskor på en del hotell. Det finns så vitt jag vet inget i Honors villkor som säger att man måste få vattnet på rummet eller vid incheckning.
 

Senator

Moderator
Jag har lovat min treåring att vi skall "åka tunnelbana och bo på hotell" denna veckan. Hilton Slussen är ett utmärkt alternativ för detta, stor hit senast när vi var där. Till min överraskning blev jag redan idag kontaktat av hotellet med ett personligt email från en anställd:

Hej Hans,

Stort tack för er bokning!

Vi vill bara informera er om att vår Executive Lounge är stängd under rådande omständigheter. Ni kommer istället att få en voucher per person, per natt. Vouchern inkluderar en snack plate och en dryck som går att användas i vår restaurang Eken. Vi ber om ursäkt för detta men hoppas på er förståelse.

Hör bara av er om ni har några frågor eller funderingar,

Vi önskar er varmt välkomna till oss på Hilton Stockholm Slussen.

Med vänlig hälsning,
XXX


Jag tackade snabbt och sen frågade jag om vi kunde få samma rum som senast:
Tack så mycket för din återkoppling!

Absolut, jag ser givetvis till att ni får samma rum som senast.


Jag tipsade också att läsa denna tråd ;)
 

GOTBound

Medlem
Jag har lovat min treåring att vi skall "åka tunnelbana och bo på hotell" denna veckan. Hilton Slussen är ett utmärkt alternativ för detta, stor hit senast när vi var där. Till min överraskning blev jag redan idag kontaktat av hotellet med ett personligt email från en anställd:

Hej Hans,

Stort tack för er bokning!

Vi vill bara informera er om att vår Executive Lounge är stängd under rådande omständigheter. Ni kommer istället att få en voucher per person, per natt. Vouchern inkluderar en snack plate och en dryck som går att användas i vår restaurang Eken. Vi ber om ursäkt för detta men hoppas på er förståelse.

Hör bara av er om ni har några frågor eller funderingar,

Vi önskar er varmt välkomna till oss på Hilton Stockholm Slussen.

Med vänlig hälsning,
XXX


Jag tackade snabbt och sen frågade jag om vi kunde få samma rum som senast:
Tack så mycket för din återkoppling!

Absolut, jag ser givetvis till att ni får samma rum som senast.


Jag tipsade också att läsa denna tråd ;)

Jag vet inte om det är bra eller dåligt i din värld men Nutella på Hilton Slussens frukostbuffé är alltid uppskattat av Mini's och Jr's ;)

Rent generellt tycker jag Hilton Slussen varit genomgående bra kundservicemässigt genom Covid-19, jag har bott där april-20, juli-20, jan-21, feb-21 & april-21 [både med och utan fam. GOTBound och personalen har varit väldigt serviceinriktad både före och under vistelsen. Det finns speciellt en person, ett riktigt guldkorn men jag vill inte outa namn här, men läser hen tråden så vet hen nog att jag menar hen... hen har skött mina incheckningar i år hitintills och min utcheckning igår ;). Det är alltid trevligt att bli ihågkommen vid namn som återkommande gäst.
 
Last edited:

rsimon

Medlem
Håller med @GOTBound om personalen. Det har blivit mycket bättre senaste tiden och alla levererar och är supertrevliga. Med tanke på att det bor förhållandevis få (status-)gäster på hotellet gör detta med dryckesfrågan till en lågt hängande frukt för dem att plocka.
 

Maja

Medlem
Är det någon som kan tipsa om parkering? Kommer köra upp fre-sön i mitten på juli som det ser ut nu.

P-hus Slussen som det tipsades om tidigt i tråden finns ju inte kvar längre så vart gör vi av bilen? Förutom det uppenbara att ta det dyra alternativet via hotellet.
 

pljung

Medlem
Är det någon som kan tipsa om parkering? Kommer köra upp fre-sön i mitten på juli som det ser ut nu.

P-hus Slussen som det tipsades om tidigt i tråden finns ju inte kvar längre så vart gör vi av bilen? Förutom det uppenbara att ta det dyra alternativet via hotellet.
Brukar parkera på Medborgarplatsen, c:a 10 min gångväg
 

Berglund

Medlem
Är det någon som kan tipsa om parkering? Kommer köra upp fre-sön i mitten på juli som det ser ut nu.
Du parkerar naturligtvis på Pustegränd!
Den ligger ”nedanför hotellet mot vattnet”. Där gäller taxa 3, vilket innebär betalning vardagar kl 07-19, kostnad: 15 kr/timmen samt lördagar kl 11-17, kostnad 10 kr/timmen och gratis på söndagen. Se till att du skaffar appen Betala P, som är Stockholms stads egen. Det går naturligtvis att använda EasyPark men då får du betala EasyParks avgifter utöver själva parkeringskostnaden. Stockholms stads egen, Betala P, debiterar inga extra avgifter.

Om man står med Hilton Slussens entré i ryggen, då finns det en trappa på höger sida. Går man upp för den trappan, fortsätter ca 100m längs med Hiltonbyggnaden mot en ny trappa som går ganska brant nedåt. Går man nedför den, då befinner man sig på Pustegränd.

Är det fullt på Pustegränd? Då kör man bara något hundratal meter bort så kommer en stor parkering längs vattnet. Där längs Södermälarstrand, bort från Slussen räknat, finns det gott om taxa 3 parkeringsplatser.

Finns absolut ingen anledning att betala 450kr/natt för att stå i Hiltons garage! Det är ett ordentligt överpris. I många av parkeringsgaragen som sköts av Stockholm Parkering kan man köpa månadsbiljett för runt 1100 kr - för det får man hela 30 dagars parkering! Ska du bara stå över helgen duger det alldeles utmärkt med gatuparkering i ett taxa 3 område.
 
Toppen