Senaste nytt

Hilton "Points unlimited"

Gus

Medlem
Hur funkar det med rena bonusnätter? Eller måste man köpa en öl i baren och sätta notan på rummet, då fungerar det?
 

Homer

Medlem
Hur funkar det med rena bonusnätter? Eller måste man köpa en öl i baren och sätta notan på rummet, då fungerar det?



Det hade säkert tagit mindre tid att läsa igenom reglerna än det tog att skriva det där...



Will I earn Bonus Points for Reward Stays with the “Points Unlimited” promotion?
Yes – members will earn 2K Points per stay on reward stays. Reward stays will also count towards the 10,000 Bonus Point award.

Hilton Honors Points Unlimited Bonus Promotion - FAQ
 

Gus

Medlem
Det hade säkert tagit mindre tid att läsa igenom reglerna än det tog att skriva det där...

Will I earn Bonus Points for Reward Stays with the “Points Unlimited” promotion?
Yes – members will earn 2K Points per stay on reward stays. Reward stays will also count towards the 10,000 Bonus Point award.

Hilton Honors Points Unlimited Bonus Promotion - FAQ
Jag läste faktiskt igenom hela terms and conditions och där stod det konstigt nog inget om reward nätter, så jag hade ändå försökt tyckte jag. Därav min fråga.
TERMS AND CONDITIONS




Offer valid for stays completed January 4, 2019, through May 5, 2019 (“Promotion Period”) at any hotel or resort within the Hilton Portfolio excluding Hampton by Hilton Hotels in Mainland China. Hilton Honors™ members must first register at HiltonHonors.com/PointsUnlimited prior to completing a stay within the Promotion Period. Registered Hilton Honors members will only receive Bonus Points for nights completed during the Promotion Period, regardless of a check-in date before the Promotion Period begins or a check-out date after the Promotion Period ends. Registered Hilton Honors members will earn 2,000 Bonus Points per stay during the Promotion Period, as well as an additional 10,000 Bonus Points for every 5th stay completed or every 10th night completed, whichever comes first. There is no limit to the total amount of Bonus Points that may be earned during the Promotion Period with this offer, and the 10,000 Bonus Points award can be earned an unlimited number of times. Each time a member achieves 5 stays or 10 nights, 10,000 Bonus Points will be awarded and the member’s stay/night count will reset. Additional nights earned over the 10 night threshold in a stay will count towards achieving the member’s next 10,000 Bonus Point award. For examples and further details, please see the FAQ page. However, there are restrictions on the amount of Base Points that can be earned on a single stay at certain brands.



This offer may be altered or terminated without notice. Bonus Points do not count toward elite tier qualification. Please allow six to eight weeks from completion of your stay for Bonus Points to appear in your account. A 'stay' is defined as the total number of consecutive nights spent at the same hotel, whether or not a guest checks out and checks back in again. Offer is not valid for groups and cannot be combined with other select offers. In-Room Internet Access, Fitness Center/Health Club Access and Bottled Water benefits may not be complimentary at properties with a resort charge. Space-available upgrades only available at select brands. Elite status benefits are subject to availability and vary by brand. For more information, please visit HiltonHonors.com.
 

FFlash

Medlem
För mig är hotellpoäng alltid mycket mer värdefulla än flygpoäng.
Jag gillae Hilton och deras 5th night free.
Jag är inte någon flygsnobb och reser hellre ofta och billigt.
Jag har iår plockat ut 25 award nights world wide och har nästa år 37 nätter bokade för poäng.
Flyg går ofta att hitta för en resonabel kostnad men kan man ge 8000 BW poäng under högsäsong på Bali tex. Eller nu i vinter över nyår på Doubletree Penang där motsvarande rate var en bit över 1000kr natt och jag ger 40000 poäng för 5nätter. En annan bokning nästa år är 120k Hilton poäng för 5nätter med lounge access på Hilton Bali, där så tycker jag det ger mig mer än flygpoängen många ggr :)
Bra värde brukar annars också vara Radisson i London för 70k poäng när rummen ofta kostar över 320gbp/natten.

Flyga kan jag ofta göra väldigt billigt o bra via status, men hotell där sparar jag överlägset mest pengar på ett år för mitt resande :)

Samma resonering fungerar även omvänt. Jag själv uppskattar hotellpoäng med mindre värde för man kan ju ”bo billigt” liksom du flyger billigt.
Även om jag kan knycka en natt med poäng på hotell som kostar 1000€ så vill jag inte värdesätta det rummet 1000€, aldrig.
 

Gus

Medlem
En stay är en stay, oavsett om det är en revenue- eller bonusnatt :)
Så för en rewardnatt på 10 000 poäng så betalar man i slutändan bara 8 000 poäng för den natten. :) Och kanske tom bara 7000 poäng om man också får in "Diamond myway Bonus" på 1000 poäng. :)
 

jerixon

Medlem
Absolut.
Men svårt att bo billigt på många av de ställen jag nyttjar mina poäng.
Men naturligtvis går det åt båda håll.
Dock tror jag ingen medveten resenär idag har dåligt med flygpoäng men många dåligt med hotellpoäng.
SAS poäng tex. kan man ju skaffa med så måååååå ga olika verktyg, men det funkar ju ej med Hikton poäng i Sverige varje fall :)

Samma resonering fungerar även omvänt. Jag själv uppskattar hotellpoäng med mindre värde för man kan ju ”bo billigt” liksom du flyger billigt.
Även om jag kan knycka en natt med poäng på hotell som kostar 1000€ så vill jag inte värdesätta det rummet 1000€, aldrig.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

rsimon

Medlem
Älskar denna kampanjen!

2018 så drog jag in totalt 300 964 poäng under denna kampanjperioden, mellan 1 januari - 1 april. Men då hoppade jag också runt extremt mycket. Som mest hade jag 15 raka dagar i London när jag bytte hotell för att maximera denna kampanjen.

Bokade just om en bonusbokning på fem nätter i mars till lite hoppande. Relativt bra priser på rean nu.
 

Jönsson

Medlem
En liten fråga. När jag går in på Promotions så kan jag inte längre se Points Unlimited bland mina aktiva offers. Är registrerad på points unlimited sedan länge och normalt brukar den finnas där, men inte längre. Någon fler med samma problem? Testade att registrera mig igen och fick meddelandet att jag redan var registrerad. Men jag kan som sagt inte längre se att jag är registrerad.
 
Toppen