Senaste nytt

Hilton och Waldorf Astoria stänger i Berlin ?

NyfikenGrau

Medlem
Vet inget om detta tyvärr. Men det kan ju vara värt att påminna om i sammanhanget att ingen har kunnat bo på hotell någonstans i Tyskland utan bra skäl sedan början av november (kan inte läsa tråden "Utsikt från mitt hotellrum" eller vad den heter pga akut avundsjuka), så jag kan tänka mig att alla hotell här har det väldigt svårt nu. Och det lär dröja minst en månad till innan det blir några lättnader.
 

RickardG

Medlem
Tänkte boka Hilton Berlin helgen 23-26 september men blir inte riktigt klok på vad som händer.
Torsdag-Fredag 23:e-24:e finns rum, men snordyrt.
Fredag-Måndag 24:e-27:e finns inget att boka.
27:e och framåt finns rum till låga priser, inklusive den nästkommande helgen.
Får inte ihop det på annat sätt än att det är fullbelagt just den helgen vi ska dit, men det känns osannolikt med pågående pandemi, om än förhoppningsvis i ett slutskede, att det skulle vara smockfullt just under en helg.

Eller har jag prickat in en helg där det pågår något signifikant i Berlin?

Edit: en snabb googling bort bara så hittar jag att det ska springas maraton den helgen med 40000 pers :eek:
 
Tänkte boka Hilton Berlin helgen 23-26 september men blir inte riktigt klok på vad som händer.
Torsdag-Fredag 23:e-24:e finns rum, men snordyrt.
Fredag-Måndag 24:e-27:e finns inget att boka.
27:e och framåt finns rum till låga priser, inklusive den nästkommande helgen.
Får inte ihop det på annat sätt än att det är fullbelagt just den helgen vi ska dit, men det känns osannolikt med pågående pandemi, om än förhoppningsvis i ett slutskede, att det skulle vara smockfullt just under en helg.

Eller har jag prickat in en helg där det pågår något signifikant i Berlin?

Edit: en snabb googling bort bara så hittar jag att det ska springas maraton den helgen med 40000 pers :eek:
Exakt, det är Berlin Marathon då och helgen innan är det en stor festival
 

RickardG

Medlem
Exakt, det är Berlin Marathon då och helgen innan är det en stor festival
Tja, jag kan väl åtminstone då bekräfta att Hilton Berlin är bokningsbart redan i september, om inte ännu tidigare. Sen återstår det väl att se i vilket läge Berlin befinner sig när det gäller att anordna större evenemang i slutet av september. Blir det inget maraton öppnar sig möjligheterna att få billiga rum, men å andra sidan kan just anledningen till att det i så fall ställs in göra att man inte kan/får/vill åka ändå...
 

011430121

Medlem
Innan man bokar resan skall man som vanligt kolla om det finns hotell och till vilket pris.
I år var det tänkt att IFA skulle ha varit fysiskt i början av september som vanligt, men ställdes in för några månader sedan, när det är mässa i Berlin liksom i andra städer kan ett hotell rum stiga 4 till 5 gånger i pris.

IFA Berlin, 2 September - 6 September 2022 - IFA
 

Tostarp

Medlem
Var på Hilton Berlin i helgen. Kan meddela att Execloungen fortfarande är stängd. Man får lite dricka o tilltugg i baren i lobbyn istället.
 

RickardG

Medlem
Innan man bokar resan skall man som vanligt kolla om det finns hotell och till vilket pris.
I år var det tänkt att IFA skulle ha varit fysiskt i början av september som vanligt, men ställdes in för några månader sedan, när det är mässa i Berlin liksom i andra städer kan ett hotell rum stiga 4 till 5 gånger i pris.

IFA Berlin, 2 September - 6 September 2022 - IFA
Instämmer, den här gången var det en spontanbokning under F&F och det är både av- och ombokningsbar så det blir till att ändra.
 
Toppen