Senaste nytt

Hilton London

ChabbeT

Medlem
Det går buss dit, men Uber är nog ett bra alternativ. Jag har börjat använda dem till hotellen på Bath road.
Är det Hoppa bussen eller? Stod i appen att hotellet kunde ordna transfer från T3 och T5 (landar på T2) så knata sig bort till T3 ör ju inte heller alltför långt
 

sembl

Medlem
Skulle säga Hilton LHR T5. Det ligger dock halvvägs till London, även om det heter T5...

Ligger mer halvägs till Reading. Utan tvekan det bästa och trevligaste men jag har byggt ny bas på nya fräscha Garden Inn precis bedvid tubstationen Hatton Cross. Riktigt bra frukost.
 

sk-sthlm

Medlem
Jag brukar bo på Metropole eller Paddington pga läget när jag är på jobb i London - håller helt med om att inget av dem är bra. Eftersom jag aldrig äter frukost när jag jobbar så spelar inte det så stor roll att det är cirkus vid frukosten på Metropole, för det är det verkligen. När invånarna i 1000 rum ska äta samtidigt i en matsal dimensionerad för 200 pers så blir det lätt så.

Paddington är slitet och ganska trist, men den nya delen (Towers kanske den heter?) är faktiskt riktigt bra. Blev uppgraderad dit en gång, och efter det så brukar jag boka de rummen, faktiskt bland de bästa rummen jag bott på i London.

Övriga hotell: Waldorf, Tower Bridge är bra, DT Westminster tycker jag är ganska trevligt om man pallar att gå 10-15 minuter till tunnelbanan. Hyde Park är riktigt ledsamt.
 

kristerj

Medlem
Hilton Park Lane tycker jag är helt OK för att vara i London. Dock lite sämre läge för kollektivtrafik, taxi från Paddington kostar ca £10.
 

NotRyan

Medlem
Ett riktigt bra Hilton-hotell som ofta glöms bort för läget är Hilton Canary Wharf som ligger vid South Quay DLR. Fräscht och stora (nåja!) rum. Hyfsad Executive lounge (Bra för att vara London)
 

flying

Medlem
Ett riktigt bra Hilton-hotell som ofta glöms bort för läget är Hilton Canary Wharf som ligger vid South Quay DLR. Fräscht och stora (nåja!) rum. Hyfsad Executive lounge (Bra för att vara London)

Angaende laget sa kanske det beror lite pa vad man jobbar med.

Privat ar helt klart park lane bast.
 

Moco

Medlem
Ett riktigt bra Hilton-hotell som ofta glöms bort för läget är Hilton Canary Wharf som ligger vid South Quay DLR. Fräscht och stora (nåja!) rum. Hyfsad Executive lounge (Bra för att vara London)

Glömmer aldrig bort den :D Däremot är den nästan alltid den dyraste, förutom kanske Park Lane. Denna vecka kostade ett standardrum £650.
 
Toppen