Senaste nytt

Hilton London

Tommy

Medlem
Metropole ligger bra till geografiskt och ofta Ok pris. Paddington var en riktig miss när jag prövade det i december. Men som flera säger London hotel är ganska trista.
 

lephantome

Medlem
Trafalgar föreslår jag. Modern design och bra service, trevlig bar på taket. Långt ifrån vanliga standardhilton - på gott och ont kanske?
 

mha321

Medlem
Waldorf er skønt!
Intressant notering. Jag har visserligen bara bott där en gång, för ca 2 år sedan men var ganska besviken. För det priset kunde man få många bättre val i London tycker jag. Och definitivt ingen uppgradering eller annan recognition som HHG. Men med bara en stay så kan det ju definitivt bara ha varit otur.
 

Kricka

Medlem
Garden Inn by Hilton en kort promenad från Victoria Station. Blev
uppgraderad till ett fint rum lite högre upp - kan ha bra priser.
Fördelen att det är något mindre och därmed inte lika "stökigt"
som t.ex. Metropole. Metropole ligger väldigt bra till, som sagts
i tidigare inlägg. Tvärs över gatan finns tunnelbanan och längs
gatan utanför går ett flertal busslinjer.
 

Biggles

Medlem
Det finne ett rätt nytt o fräscht DoubleTree inte långt från parlamentshuset där jag bott en långhelg. Hela Westminster att utforska. Fräscha rum med Imac mm. Hyfsat pris för att vara London. En bit till Underground dock men OK buss. En DoubleTree med än bättre läge är nära British Museum och teaterdistriktet - dyrare och inte lika fräscht men suveränt för en Londonhelg då du kan gå till många platser och varför inte gå på en show.
 

sembl

Medlem
Det finne ett rätt nytt o fräscht DoubleTree inte långt från parlamentshuset där jag bott en långhelg. Hela Westminster att utforska. Fräscha rum med Imac mm. Hyfsat pris för att vara London. En bit till Underground dock men OK buss. En DoubleTree med än bättre läge är nära British Museum och teaterdistriktet - dyrare och inte lika fräscht men suveränt för en Londonhelg då du kan gå till många platser och varför inte gå på en show.

Det hotellet bodde jag på långt innan det blev Hilton och var inte imponerad. Väldigt små rum och precis som du beskrev så är det inte nära till något. Har för mig att det bästa var att försöka ta sig till Pimlico. Har lovat mig själv att aldrig ta in på det efter det.
 

EBGGOT

Medlem
@Johanna

Jag tycker INTE du skall bo på Hilton Metropole. Skabbiga rum, dålig samt kaosartad frukost som man få köa 15-20 min för att få bord, loungen är tråkig och alltid överbefolkad.

Ok, läget är bra men inte mycket mer ...
 

sembl

Medlem
Metropole är inte på något sätt ett wow hotell, men superior rummen är stora och rena. Loungen är liten och det kan vara svårt att hitta sittplats när det vankas gratis cocktails och snacks men det är bara att dela plats med andra. HEX är nästan runt hörnet, och behöver man stans bästa gyros kl 04 så glider man in på Cafe Helen som är hål i väggen och inget Cafe.

Vill man ha romatik så kommer det mest otippade i denna tråd och det är att ta in på hotell i Windsor och promenera runt där och njuta. Nära till Heathrow dessutom med buss eller Taxi.

Macdonald Windsor Hotel är ett trevligt sådant med supermysiga rum och riktigt bra cook to order breakfast.
 
Toppen