Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2021

Reymond

Medlem
Hej, jag har aldrig haft status hos något hotellprogram för att jag inte hittat hit tidigare och inte bott så jätte mycket på hotell. Men nu ser det ut som att det blir lite mer hotell i framtiden. Så undrar hur jag smidigast och lättast kan bli Hilton Gold. Funderade på om det går att statusmatcha från Le Club Accor gold som man får som aktieägarförmån men utan någon natt där?
 

Johans00

Medlem
Hej, jag har aldrig haft status hos något hotellprogram för att jag inte hittat hit tidigare och inte bott så jätte mycket på hotell. Men nu ser det ut som att det blir lite mer hotell i framtiden. Så undrar hur jag smidigast och lättast kan bli Hilton Gold. Funderade på om det går att statusmatcha från Le Club Accor gold som man får som aktieägarförmån men utan någon natt där?
Starta en challenge eller skaffa Amex Plat är väl de enklaste alternativen. Om du har EBG kan du matcha det till Gold på Radisson och sedan matcha vidare mot andra hotellkedjor.
 

M.K

Medlem
Enig med @Johans00 Så skönt med Amex Plat och ständigt Gold hos både Hilton och Radisson. Detta utöver alla andra trevliga förmåner med kortet.

Bli värvad här på BC under nästa kampanj och spenda 300 000 sek under tolv månader. Då har du dessutom fått ihop en miljon MR det första året för framtida möjligheter.
 
Har nu matchat min sambo till ett gold. Jag har en fundering gällande gratis-frukosten när man är gold. Måste man kryssa i rutan att man vill ha gratis frukost för att få den?

Så här ser det ut för mig som är diamond.
E3246D16-3A70-42C0-8B0D-A3358EACEF95.jpeg


så här ser det ut för henne:

F6B72025-B557-4040-91D6-021C2B4F70EB.jpeg


Jag undrar helt enkelt om jag kan välja poängen och fortfarande få frukosten pga att man är guld.
 

Lollet

Medlem
Har nu matchat min sambo till ett gold. Jag har en fundering gällande gratis-frukosten när man är gold. Måste man kryssa i rutan att man vill ha gratis frukost för att få den?

Så här ser det ut för mig som är diamond.
Visa bifogad bild 117213

så här ser det ut för henne:

Visa bifogad bild 117212

Jag undrar helt enkelt om jag kan välja poängen och fortfarande få frukosten pga att man är guld.
Jag kan inte tolka det på någon annat sätt än att hon måste välja frukosten om hon vill ha den. Jag har däremot någon gång som Gold ändrat till poängen innan incheck om jag sett i förväg att jag blivit uppgraderad till rum där lounge ingår.
 

TP12

Medlem
Har nu matchat min sambo till ett gold. Jag har en fundering gällande gratis-frukosten när man är gold. Måste man kryssa i rutan att man vill ha gratis frukost för att få den?

Så här ser det ut för mig som är diamond.
Visa bifogad bild 117213

så här ser det ut för henne:

Visa bifogad bild 117212

Jag undrar helt enkelt om jag kan välja poängen och fortfarande få frukosten pga att man är guld.

Hon får välja den ena eller det andra.
 

Jönsson

Medlem
Har nu matchat min sambo till ett gold. Jag har en fundering gällande gratis-frukosten när man är gold. Måste man kryssa i rutan att man vill ha gratis frukost för att få den?

Så här ser det ut för mig som är diamond.
Visa bifogad bild 117213

så här ser det ut för henne:

Visa bifogad bild 117212

Jag undrar helt enkelt om jag kan välja poängen och fortfarande få frukosten pga att man är guld.
Det är bra att ha frukost ikryssad men i regel frågar de ändå alltid vid incheckning om man vill ha poäng eller frukost. Hamnar man i executive och får tillgång till lounge får man säga till vid incheckning om poängen eftersom frukosten ingår.
 
Toppen