Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2021

Kricka

Medlem
Min "pågående" challenge säger: 10 stays eller 18 nätter inom 90 dagar
för att kliva upp från Gold till Diamond. Valbart dvs. "Which ever comes first".
 
Skickade in om matchning mot min Spire Ambassador status hos IHG igår. Ser nu när jag loggar in att jag är diamond, har inte fått någon återkoppling, och att jag behöver 30 stays eller 60 nätter för att behålla Diamon 2020, har jag inte fått Status Challengen ?

Fick ett mail efter jag såg att jag hade statusen där det står att jag nu behöver 4-7 stays för Gold och 8 för Diamond :)
 

Isak21

Medlem
Det kan vara värt att förtydliga att det är skillnad på status challenge och fast track challenge som befintlig guld.

Som fast track från guld till Diamond inom Hilton fick jag 90 dagar men är inte uppgraderad under själva utmanings-perioden, och från kvalificering gäller statusen i ett år (365) dagar, ej till mars 2021.
 

DavveP

Medlem
@Isak21 är du säker på 365 dagar det var inte den informationen jag fick via chatten på Fast track. Bara Gifted status är 365 dagar men inte Fast track om jag har uppfattat medlemsvillkoren rätt med. Hilton har ju dessutom sina statusar enligt medlemsvillkoren och nätter räknas per kalenderår. Hilton Honors Terms and Conditions
 

Isak21

Medlem
@Isak21 är du säker på 365 dagar det var inte den informationen jag fick via chatten på Fast track. Bara Gifted status är 365 dagar men inte Fast track om jag har uppfattat medlemsvillkoren rätt med. Hilton har ju dessutom sina statusar enligt medlemsvillkoren och nätter räknas per kalenderår. Hilton Honors Terms and Conditions

Då har vi fått olika information via chatten. Det här är klippt från chatten jag hade:

”Once you complete the 90 days criteria and you become the diamond member, your Diamond status will last for next 12 months.

The registration date is, June 30 and all your rewards stays will be count for this challenge.

Rollover nights do not count under promotion status challenge, however it will be count under normal diamond criteria status.”
 

DavveP

Medlem
@Isak21 spännande, då får vi hoppas jag fick rätt info. Kan inte kolla min chattkonversation nu då den ligger hemmadatorns mail, är ute nu på en run för stays. :)
 

Gargamel

Medlem
Då låter det som att det är bättre att göra en status matcha om man har möjlighet för att även få statusen under challenge.
 

Isak21

Medlem
Då låter det som att det är bättre att göra en status matcha om man har möjlighet för att även få statusen under challenge.

Ja precis! Hilton kräver ju vid status match också proof of stays hos de andra kedjorna (såklart vettigt) så jag hade ingen större nytta av mina statusar i andra program utan stays haha.
 

trekker

Medlem
Jag fick detta i maj per mail för diamond:

We'd like to offer you a special fast-track offer. If you stay 10 eligible stays and 18 eligible nights at any participating Hilton Honors hotel within the next 90 days, your account will be automatically upgraded through March 31, 2021. We hope to see you soon!
 

palmen

Moderator
Jag fick detta i maj per mail för diamond:

We'd like to offer you a special fast-track offer. If you stay 10 eligible stays and 18 eligible nights at any participating Hilton Honors hotel within the next 90 days, your account will be automatically upgraded through March 31, 2021. We hope to see you soon!
Den var ny med stays OCH nights. Brukar vara antingen eller.
 
Toppen