Senaste nytt

Hilton förlänger status till 2023

Glenn E

Medlem
Jag har 118 nätter på Hilton i år så detta betyder ingenting för mig men jag kommer ha minst 60 nätter till ändå.
Har skaffat Hyatt Globalist och behållit Bonvoy Platinum också.
Jag tror att jag behöver cirka 6 nätter på Accor för att behålla Diamond. Så det hade varit bra om Accor förlängde Diamond.:)
 

trekker

Medlem
Jag har 118 nätter på Hilton i år så detta betyder ingenting för mig men jag kommer ha minst 60 nätter till ändå.
Har skaffat Hyatt Globalist och behållit Bonvoy Platinum också.
Jag tror att jag behöver cirka 6 nätter på Accor för att behålla Diamond. Så det hade varit bra om Accor förlängde Diamond.:)
Endast 42 nätter kommer rullas över om jag förstått deras terms rätt, resten av dina nätter går upp i rök.
 

Senator

Moderator
Hotellprogram handlar inte bara om status i mitt tycke, men också en valuta i form av poäng som kan växlas in för upplevelser. Om status var det viktigaste så hade jag lämnat Hilton för annat efter Lifetime Diamond nivån.

Så länge mitt resmönster ser ut som det gör, jag kan använda de förmånliga priser jag har access till, och vi reser i högsäsong till värmen (mellandagarna/nyår) kommer jag fokusera på poängintjäning till Hilton. Koncernen är också rätt expansiv med nya hotell till destinationer som står på vår bucketlist som t.ex. Vietnam.

Hotellpoäng möjliggör upplevelser som vi annars inte skulle vilja lägga så mycket pengar på som t.ex. Waldorf Maldives.
 

jerixon

Medlem
Håller helt med.
Men jag tycker Marriot tagit över min första plats pga vart jag reser.
Däremot extremt enkelt att tjäna mycket poäng i Hilton vilket underlättar för trevliga awards.

Hotellprogram handlar inte bara om status i mitt tycke, men också en valuta i form av poäng som kan växlas in för upplevelser. Om status var det viktigaste så hade jag lämnat Hilton för annat efter Lifetime Diamond nivån.

Så länge mitt resmönster ser ut som det gör, jag kan använda de förmånliga priser jag har access till, och vi reser i högsäsong till värmen (mellandagarna/nyår) kommer jag fokusera på poängintjäning till Hilton. Koncernen är också rätt expansiv med nya hotell till destinationer som står på vår bucketlist som t.ex. Vietnam.

Hotellpoäng möjliggör upplevelser som vi annars inte skulle vilja lägga så mycket pengar på som t.ex. Waldorf Maldives.
 

Glenn E

Medlem
Endast 42 nätter kommer rullas över om jag förstått deras terms rätt, resten av dina nätter går upp i rök.
De räknas ju mot Lifetime Diamond där jag är på 842 nätter nu. Fast jag är bara på 4 år nu tror jag men behöver ändå bara kvalificera mig 2 år till. Kommer dröja till 1 januari 2027.
Hyatt har ett mer generöst program än Hilton tycker jag men Hyatt är ofta lite för dyrt.
 

trekker

Medlem
Hotellprogram handlar inte bara om status i mitt tycke, men också en valuta i form av poäng som kan växlas in för upplevelser. Om status var det viktigaste så hade jag lämnat Hilton för annat efter Lifetime Diamond nivån.

Så länge mitt resmönster ser ut som det gör, jag kan använda de förmånliga priser jag har access till, och vi reser i högsäsong till värmen (mellandagarna/nyår) kommer jag fokusera på poängintjäning till Hilton. Koncernen är också rätt expansiv med nya hotell till destinationer som står på vår bucketlist som t.ex. Vietnam.

Hotellpoäng möjliggör upplevelser som vi annars inte skulle vilja lägga så mycket pengar på som t.ex. Waldorf Maldives.
Det är viktigt att ha status på hotellet man bor på, man får så mycket mer vid varje vistelse. Hade Hilton haft en större närvaro än endast slussen i Skandinavien hade jag nog inte tänkt tanken att satsa på Marriott också.
 
Hotellprogram handlar inte bara om status i mitt tycke, men också en valuta i form av poäng som kan växlas in för upplevelser. Om status var det viktigaste så hade jag lämnat Hilton för annat efter Lifetime Diamond nivån.

Så länge mitt resmönster ser ut som det gör, jag kan använda de förmånliga priser jag har access till, och vi reser i högsäsong till värmen (mellandagarna/nyår) kommer jag fokusera på poängintjäning till Hilton. Koncernen är också rätt expansiv med nya hotell till destinationer som står på vår bucketlist som t.ex. Vietnam.

Hotellpoäng möjliggör upplevelser som vi annars inte skulle vilja lägga så mycket pengar på som t.ex. Waldorf Maldives.
Eller Paddock Club med McLaren på Monza förra helgen på race-dagen för 332K poäng (för 2 pax inkl 1 natt på Hilton Milan).
241746644_10158744276447013_8624157959004042588_n.jpg


241672756_10158744276527013_6710247824725791557_n.jpg
 

Jonas C

Medlem
Detta är ju kanon. Har bara bott 8 nätter på Hilton iår utan kan koncentrera mig på att bo på en riktigt kedja istället.

Hyatt har seglat upp till att vara helt fantastiskt hör under pandemin där man upprätthåller förmåner för sina Globalist. Vad säger du @Jonas C
Absolut, Hyatt är den enda kedjan som faktiskt har bibehållit de flesta förmånerna under pandemin. Satsar på att försöka behålla Globalist nästa år, så hoppas att kravet ligger kvar på 30 nätter.
 
Toppen