Hilton förlänger status till 2023

Diskussion i 'Hilton Worldwide & Honors' startad av Homer, 15 September 2021.

1. trekker

trekker Medlem

De rullar ju över till nästa år så bara köra på.

Abbs, Cristoffer Cedergren och GOTBound gillar detta.
  2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänker du att rollover från 2020 som räknas in i år även kommer ramla över tills 2022? Jag har själv 22 nätter från 2020 som ramlat över till 2021 och i år har jag bott 18 nätter än så länge, lär nog kunna klämma in 14 nätter till då jag har 3 veckor semester i december i år. Oavsett så innebär det en enkel väg under 2022 mot Diamond till 30 april 2024 :D

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Jo, väldigt generöst. Men finns nu ingen anledning att bo på Hilton mer i år om andra hotell på samma ställe är billigare

4. trekker

trekker Medlem

Så länge nätter rullar över är det alltid värt det, men samlar du hos annan kedja kan du ju bo där också då det inte är någon brådska hos hilton nu.

Jönsson och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har klarat Diamond nästa år tack vare Hilton Slussen.
    Skall inte klaga, morötterna har varit goda och jag har haft trevligt sällskap när jag hat bott där, samt nära hem!

aruba1, Isak21 och GOTBound gillar detta.
  6. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, i mitt fall tänkte jag de nätter som är intjänade 2021.

011430121 gillar detta.
  7. trekker

trekker Medlem

Hade missat denna detaljen, verkar som nätterna från 2020 inte rullas över igen. Kanske behöver bo ett par nätter nästa år ändå.

011430121, Jönsson och jerixon gillar detta.
  8. Detta är ju kanon. Har bara bott 8 nätter på Hilton iår utan kan koncentrera mig på att bo på en riktigt kedja istället.

Hyatt har seglat upp till att vara helt fantastiskt hör under pandemin där man upprätthåller förmåner för sina Globalist. Vad säger du @Jonas C

Jonas C och jerixon gillar detta.
  9. Birch

Birch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skaffade Amex Platinum sommaren 2019 och blev därmed HHG, sa upp mitt kort i början på 2020, har bott 1 natt på Hilton sen dess och är fortfarande Guld :)

NyfikenGrau gillar detta.
  10. Nahoj

Nahoj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkligen tacksam för att Hilton förlänger statusen (igen). Av alla internationella hotell-/lojalitetsprogram, rankar jag för närvarande Hilton högst. För egen del, innebär inte förlängningen färre nätter under innevarande år, men däremot färre vistelser. Att innevarande års kvalificerade nätter rullas över till nästa år, gör det hela även än mer värdefullt eftersom gränsen för att uppnå status även kommer vara lägre kommande år.

Kan vara bra att förtydliga ovanstående tillvägagångssätt. Följande gäller diamantstatus: I normala fall krävs 30 vistelser (alternativt 60 nätter) per kalenderår för att nå diamantstatus hos Hilton, men för detta året krävdes enbart 15 vistelser (alternativt 30 nätter) innan dagens besked om statusförlängning. För den som vill veta mer om Hiltons medlemsvillkor, se följande länk: Hilton Honors Terms & Conditions

Ska bli intressant att se vilka övriga lojalitetsprogram, som följer efter och också förlänger statusen ytterligare.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!