Senaste nytt

Hilton förlänger status till 2022

M.K

Medlem
@HMJ Vem styr upp en månatlig inofficiell BC träff fr o m nu för HHD i slutet av nästa år för hela B.C? Statusen lär dessutom fortsätta förlängas tilsvidare med ytterst begränsat resande. Lätt värde här!

Vore kul med återkommande inofficiella BC event på Söders vackra höjder. Den enda platsen, vilket jag givetvis förstår, med ett Hilton i Skandinavien. :D
 

Nahoj

Medlem
Ett litet tips om Hiltons aviserade förlängningar. Har man fått Be My Guest certifikat, som kompensation för en mindre bra hotellvistelse, och p.g.a. pandemin inte kunnat nyttja certifikatet före utgångsdatum, kan man kontakta Hilton för att få certifikatet förlängt. Är man Hilton Diamond, rekommenderas att ringa "Diamond desk", och eventuellt begära att bli kopplad till "Guest Assistance".
 

fcx

Medlem
@HMJ Vem styr upp en månatlig inofficiell BC träff fr o m nu för HHD i slutet av nästa år för hela B.C? Statusen lär dessutom fortsätta förlängas tilsvidare med ytterst begränsat resande. Lätt värde här!

Vore kul med återkommande inofficiella BC event på Söders vackra höjder. Den enda platsen, vilket jag givetvis förstår, med ett Hilton i Skandinavien. :D

Fast månatlig stay från och med nu kommer inte att fungera.

Stays kommer inte att rulla över efter årsskiftet, så man måste samla in 15 stays under kalenderåret 2021.

Nätter rullar dock över, så satsar man istället på att få 30 nätter bör man starta nu. Men då ska man se till att få in så många som möjligt redan i år, eftersom nätter räknas dubbelt fram till årsskiftet. En stay varje helg året ut ger 2*9=18 nätter. Om man redan fått in några nätter under året så är man då nästan i mål med diamond redan i början av 2021.

Själv har jag min första okynnesstay på Slussen bokad på fredag...
 

M.K

Medlem
@fcx Ja jag fattar, försökte förenkla resonemanget. Jag har också ett gäng nätter i år personligen, så min första tanke är att även köra några dubbelnätter innan årsslut och sedan en natt i månaden för HHD under 2021 vid Slussen utan resande till andra Hilton destinationer om denna hysteri fortsätter.

För dem som vill köra på stays går det såklart bra med en stay i månaden plus ynka tre stays till. Inte så svårt om man ofta befinner sig runt Stockholm.
 
Toppen