Senaste nytt

Hilton förlänger status till 2022

TP12

Medlem
Läste följande nyhet hos the points guy ( Hilton Honors becomes latest program to extend loyalty benefits – The Points Guy ).

Hilton has also slashed 2021 qualification requirements in half, including stays, nights and base points. Here’s how you can now earn status starting January 2021:

  • Diamond: 15 stays, 30 nights or 60,000 base points
  • Gold: 10 stays, 30 nights or 37,500 base points
  • Silver: 2 stays, 5 nights, or 12,500 base points
As we’ve previously reported, all 2020 nights will automatically roll over to 2021 — so you could get a massive head start on your 2021 qualification based on stays this year.
 

GOTBound

Medlem
Läste följande nyhet hos the points guy ( Hilton Honors becomes latest program to extend loyalty benefits – The Points Guy ).

Hilton has also slashed 2021 qualification requirements in half, including stays, nights and base points. Here’s how you can now earn status starting January 2021:

  • Diamond: 15 stays, 30 nights or 60,000 base points
  • Gold: 10 stays, 30 nights or 37,500 base points
  • Silver: 2 stays, 5 nights, or 12,500 base points
As we’ve previously reported, all 2020 nights will automatically roll over to 2021 — so you could get a massive head start on your 2021 qualification based on stays this year.

Sweet, jag har 22 nätter hitintills i år [och 65 998 base points] samt 4 nätter bokade [vilka räknas som 8 nätter] fram till årets slut vilket blir 30 nätter redan i år. Tas detta med i sammanställning så behåller jag Diamond även 2022.
 

trekker

Medlem
Loyaltylobby har också en artikel i ämnet.
Väldigt bra hanterat av Hilton enligt mig. Gott om tid för alla att anpassa sig och veta att status förlängs.

Hilton Honors Program Changes For 2021 | LoyaltyLobby
Om detta stämmer tillsammans med nuvarande kampanj med dubbla nätter samt att rulla över dom till nästa år så borde man alltså kunna säkra diamond till 2023 genom att bo 15 nätter innan nyår. Har jag missat något?
 

MTheC

Medlem
Måste säga att Hilton verkligen imponerar med sin hantering, jag har tidigare varit lojal Hiltonkund men vid byte av jobb ändrades resmönstret så det gick inte att motivera att upprätthålla - deras hantering av Corona gör att jag dock kommer att försöka styra stays dit igen.

För mig är det bara Hilton och Alaska Airlines som jag har bättre syn på efter detta elände, all heder åt de som faktiskt sköter denna kris bra.
 

intuition

Medlem
Bara så att en Nordic-Choice:are också fattar:
15 stays som varar en natt ger Diamond?

Men också att stays inte rullar över till 2021?
Och att "Double reward" kampanjen t.o.m. 2020-12-31 dubblar nätter och krediter men inte stays?

Dvs att t.ex. en stay om 15 nätter i år, under 2x ger 30 nätter i år, som då ger guld i år, men att den 1/1 så rullar de över och vips räcker de för Diamond?
OK, just det var besvarat redan i post #8
 
Toppen