Senaste nytt

Hilton eller Mariott?

Glenn E

Medlem
Ja Hilton Gold är högre. Men du skriver ju själv att du fått ut mer av Hilton Gold än av Marriott Gold. Därav min fråga.
 

JohnR

Medlem
Kan du förklara varför ? =) tack
Du had redan fått många svar här i tråden men.
Man kan få Hilton Diamond via kreditkort i USA vilket har urholkat statusen. Förmåner som uppgraderingar och sen utcheckning har iaf för mig varit mycket sällan.

Jag bytte kedja till Marriott förra året och har fått mycket bättre mottagande på Marriotts hotell. Uppgraderingar, välkomstgrejer typ frukt,nötter eller vinflaskor osv. Det enda jag som har talat för Hilton för mig är frukostförmånen, men i dagsläget har den ju ändrats till en voucher så vi får ser hur det blir med det i framtiden.

Kan du nå minst Platinum på Marriott och de har hotell där du reser så skulle jag satsa på det.
 

Berglund

Medlem
Det enda jag som har talat för Hilton för mig är frukostförmånen, men i dagsläget har den ju ändrats till en voucher så vi får ser hur det blir med det i framtiden.
Att gratis frukost ersätts med en voucher gäller i USA där jag vet att du är. I ”rest of the world” gäller fortsatt gratis frukost som tidigare.
 

Valley

Medlem
Vad fick du mer av på Marriott än Hilton som Gold?
Som HHG (Hilton Gold) fick jag uppgradering och tillgång till Loungen och inkluderad frukost varje gång. Jag status matchade till Bonvoy (Marriott Platinum) så jag har aldrig haft Bonvoy Gold men vad jag vet får man inte tillgång till loungen som Bonvoy Gold.

Uppgraderingar, frukost, mycket trevligare bemötande - men det var skall sägas innan Bonvoy.
 

henrik l

Medlem
Uppgraderingar, frukost, mycket trevligare bemötande - men det var skall sägas innan Bonvoy.

Då var det nog innan dom gjorde om systemet. Gold motsvarades av nuvarande Platinum med en kvalgräns på 50 nätter. Jag vet att dom ibland var snälla mot Européer så man kunde förnya på typ 45 nätter.
 

Valley

Medlem
Då var det nog innan dom gjorde om systemet. Gold motsvarades av nuvarande Platinum med en kvalgräns på 50 nätter. Jag vet att dom ibland var snälla mot Européer så man kunde förnya på typ 45 nätter.

Japp. Innan jag blev Bonvoyad.
Och i ärlighetens namn är det på de hotell jag är en väldigt frekvent gäst som är snälla mot mig :)
 

Renato

Medlem
Du had redan fått många svar här i tråden men.
Man kan få Hilton Diamond via kreditkort i USA vilket har urholkat statusen. Förmåner som uppgraderingar och sen utcheckning har iaf för mig varit mycket sällan.

Jag bytte kedja till Marriott förra året och har fått mycket bättre mottagande på Marriotts hotell. Uppgraderingar, välkomstgrejer typ frukt,nötter eller vinflaskor osv. Det enda jag som har talat för Hilton för mig är frukostförmånen, men i dagsläget har den ju ändrats till en voucher så vi får ser hur det blir med det i framtiden.

Kan du nå minst Platinum på Marriott och de har hotell där du reser så skulle jag satsa på det.

Tack för svar jag ska se hur mångs nätter jag ligger på för nästa år. Men jag tror jag kommer nå platinum på marriott.

En fråga är det per kalender år eller när är själva brytningsdatumet?
 
Toppen